Jeśli szukasz sposobu na pozbycie się tkanki tłuszczowej, chcesz wyrzeźbić ciało, szybciej zobaczyć efekty i nabrać gibkości – trening funkcjonalny jest właśnie dla ciebie. Ten rodzaj treningu ma coraz więcej zwolenników. Forma ćwiczeń przypomina wykonywanie codziennych czynności, ale powtórzonych wielokrotnie. Trening funkcjonalny jest dla wszystkich, jednak są pewne wyjątki.

Trening funkcjonalny wywodzi się z rehabilitacji. W odróżnieniu od treningu klasycznego spala więcej kalorii i podkręca metabolizm. Składa się z różnych zestawów ćwiczeń, które bardzo przypominają ruchy wykonywane w życiu na co dzień. Dzięki temu nasza koordynacja ruchowa i kondycja ulegają poprawie, a gesty są bardziej świadome oraz energiczne, co dodaje uroku i wdzięku sylwetce.

W treningu funkcjonalnym bardzo ważne jest to, że porusza mięśnie głębokie, które przeważnie są uśpione. Sprawia, że stają się silniejsze co korzystnie wpływa na kręgosłup
i prawidłową postawę ciała. Wykonując ćwiczenia funkcjonalne nie nabierzemy masy, ale ładnie wyrzeźbimy mięśnie. Ten rodzaj ćwiczeń stabilizuje ciało i zmniejsza ryzyko występowania urazów.

Kolejną zaletą tego typu treningu jest jego różnorodność. Nie pozwala nam wpaść w rutynę, a możliwość wykorzystania różnych przyrządów (piłek, gum, stepów itp.) zwiększa jego atrakcyjność. Pierwsze efekty są widoczne nawet po miesiącu, a po kilku tygodniach można poczuć zadowolenie i satysfakcję z wykonanej pracy nad swoim ciałem. Pod warunkiem, że jest on wykonywany regularnie i trwa odpowiednią ilość czasu (1-1,5 h). Poprawia jakość życia, bo zwiększa naszą sprawność ruchową.

Trening funkcjonalny jest dla wszystkich, jednak nie jest łatwy. Wymaga dużego wysiłku przez bardzo szybkie tempo ćwiczeń. Nie jest wskazany codziennie, żeby nie przeciążyć organizmu. Wystarczy 2, 3 razy w tygodniu. Osoby, które mają skrzywienie kręgosłupa powinny unikać ćwiczeń asymetrycznych. Pozostałe ćwiczenia są nawet wskazane przy tego rodzaju schorzeniu, ponieważ wpływają pozytywnie na problemy z kręgosłupem.

Należy pamiętać, że każdy rodzaj ćwiczeń szkodzi, gdy nie wykonujemy ich poprawnie!

Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam wam temat i zachęciłam do rozpoczęcia przygody z treningiem funkcjonalnym. Są tutaj fanki treningu funkcjonalnego? Jeśli tak, to co sądzicie na temat tego rodzaju ćwiczeń? Podzielcie się swoim doświadczeniem w komentarzach!

Pozdrawiam, Ewa

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

23 KOMENTARZE

  1. Czy przy problemach z panewka biodrowa można też je wykonywać? I gdzie można znaleźć przykładowe treningi? 😀

  2. Czytam już drugi raz ten artykuł i niestety dalej nie wiem o jakich ćwiczeniach piszesz, może jakieś przykłady?:)
    Pozdrawiam! Marlena

    • Ja ostatnio byłam. ..masakra! Ja miałam zestaw 60 wykroków, 50 pod skoków, 40 brzuszków, 30 pompek,20 pompek do wyskaku w górę. I takich powtórzeń 3. 2 dni nie mogłam chodzić do takich ćwiczeń trzeba mieć super kondycję fizyczną mimo że od 6 tygodni cwicze cardio nie byłam w stanie wszystkiego wykonać. Chyba Ci trochę rozjaśniłam. ..

  3. Bardzo ogolnikowy artykuł, a szkoda, bo poszukuję właśnie większej dawki informacji na temat treningu funkcjonalnego.

  4. Hej 🙂 Mogłabyś podać jakie ćwiczenia się do niego stosuje? 🙂 Są może jakieś filmiki, które mogłabyś polecić? 🙂

  5. https://www.youtube.com/watch?v=D5Po-TBv7qA dla przykładu..
    jestem na licencjacie z fizjoterapii i w sumie to trening taki stosuje się aby postawić ludzi na nogi..po różnych złamaniach, operacjach, udarach, wylewach itp..trening trwa dość długo, tak jak jest napisane powyżej..generalnie pisze z punktu widzenia fizjoterapeutką..także trening dla osób sprawnych fizycznie jak najbardziej..

    • To chyba nie jest dobry przykład bo z opisu treningu wynosi ze to intensywny trening o szybkim tempie. A ten link kieruje nas do ćwiczeń stabilizacyjnych i chyba jego celem nie jest spalanie tkanki tłuszczowej…

      • Jeszcze byś się zdziwiła jak trening stabilizacyjny może pomóc w redukcji tkanki tłuszczowej 😉 aktywujesz wtedy m.in. skośny i poprzeczny brzucha, czyli mięśnie głębokie ( mięśnie core) Ja po 3 tygodniach treningu stabilizacyjnego opartego na funkcyjnym straciłam dobre ponad 2 kg i również zobaczyłam zmiany w swoim ciele. Może nie był to takie trening jak na filmiku, był trochę bardziej intensywny, ale moim celem było wzmocnienie mięśni stabilizacyjnych, nie redukcja tk. tłuszczowej.

  6. Też jak widze kilku osobom zależałoby mi na przykładach ćwiczeń w takim treningu, albo jakiś przykładowych treningów, bo włączyłabym chętnie takie ćwiczenia do swoich , ale po prostu nie wiem, które mam wybrać, jak to wygląda czyli w ilu seriach robimy, ile razy itp. 🙂

  7. Tak, w sumie w rezultacie artykuł jest o niczym. Tak można by opisać wiele treningów np crossfit czy inne. Nikomu chyba nic nie rozjaśnił. Do tej pory kiedy pojawiały się podobne artykuły zawierały przykłady, zdjęcia, filmy. Jest ogólnikowy i nieciekawy artykuł.

  8. Witam, mam pytanie całkowicie z innej beczki.
    szukam dobrej suplementacji? białko keratynina, co polecasz przy intensywnych treningach?

  9. wpis nie nazywa się “przykładowy trening funkcjonalny”, choć na pewno byłby bardziej szczegółowy i z przykładami.. nie widzę problemu, żeby taki powstał, a ten pojawił się dla tych, którzy totalnie nic o tym temacie nie wiedzą i dlatego jest ogólny 🙂 dla leniwych dodam, że na samym youtube jest dużo przykładowych filmików z treningiem funkcjonalnym choćby ten
    https://www.youtube.com/watch?v=Die0oESBhyE
    https://www.youtube.com/watch?v=1IAfEj0lTvM
    Szymon Gaś i Kaśka Kępka też zajmują się tą tematyką, w wydarzeniu Lepsza Ty! Tipsi użyła filmików z ich udziałem: https://tipsforwomen.pl/lepsza-ty-w-2016-roku-noworoczne-wydarzenie-treningowe/
    polecam! A o przykładach treningu funkcjonalnego może powstać nowy wpis, nie widzę problemu 🙂 pozdrawiam 🙂

  10. Oj tak trening funkcjonalny jest najlepszym sposobem na szybkie efekty. Przy czym jednak trzeba dbać o odpowiednią dietę. Zdecydowanie jest to świetny sposób na polepszenie swojego samopoczucia i wyglądu. Świetny wpis! Pozdrawiam!

  11. Ja byłam ostatnio miałam zestaw 60 wykroków, 50 pod skoków, 40 brzuszków, 30 pompek, 20 pompek do wyskoku. Masakra! Mimo, że ćwiczę cardio od 6 tygodni to nie dałam rady wszystkiego zrobić. 2 dni zakwasy potworne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here