Czym zastąpić słodycze?

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że słodycze i inne kaloryczne, niezdrowe produkty nie pomogą nam osiągnąć wymarzonej sylwetki. Jedak każdy z nas ma czasami takie dni, kiedy mimo silnej woli sięga po słodkości. Uważam, że warto w tym momencie znać “zamienniki ” batoników, które nie są tak kaloryczne i są zdrowsze. Postanowiłam przygotować dla Was listę produktów, które z powodzeniem mogą zaspokoić Wasz apetyt na słodycze.

1) 100 gramów galaretki owocowej = 50 kcal.

galaretka
www.dieta-bialkowa.pl

 2) 1 gałka sorbetu truskawkowego ( 60 ml )  = około 55 kcal

scholler_sor_truskawkowy_700-700x350
www.lody.nestle.pl

3)  Garść suszonych bananów ( około 30 gramów ) = 108 kcal

banany-suszone-garsc-30g
www.ilewazy.pl

4) 100 gramów suszonych jabłek = około 238 kcal ( jeżeli Wasi Mężowie/ Faceci lubią sobie ” pochrupać” podczas filmu możecie dołączyć do nich z takimi chipsami 🙂

SUSZONE-JAB--KA
www.ilewazy.pl

4) Porcja musli z orzechami i owocami suszonymi ( 45 gramów ) = 147 kcal

muesli-porcja-45g
www.ilewazy.pl

5) Porcja musu z kiwi z miodem, odrobiną świeżego imbiru, gruszką  = około 95 kcal

deser
www.styl.pl

6) 300 gramów sałatki owocowej z bakaliami i jogurtem naturalnym

Skład: granat, winogrona jasne, winogrona ciemne, jabłko, gruszka, mandarynki, grejpfrut, kiwi, banany, sok z cytryny, jogurt naturalny, żurawina suszona, rodzynki, migdały blanszowane, orzechy włoskie, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy brazylijskie.

salatka-owocowa-z-jogurtem-porcja
www.ilewazy.pl

7) Ciasteczka owsiane ( jedno duże ) – około 112 kcal.

b_1_21896
Czym zastąpić słodycze? – źródło internet

8) Kostka gorzkiej czekolady ( 6 gramów ) – około 30 kcal 

kostka-czekolady-64
www.ilewazy.pl

Dla porównania postanowiłam pokazać Wam jak kaloryczne mogą być inne słodkie produkty:

1) Pączek z lukrem ( około 70 gramów ) – 290 kcal!!! W tym 10,9 gram tłuszczu!!!

paczek-70g
www.ilewazy.pl

2) Kawałek Tiramisu  ( około 170 gramów ) = 570 kcal!!!

tort-tiramisu-kawalek
www.ilewazy.pl

3) Kawałek tortu kawowego z wiśniami ( około 15 gramów ) = 498 kcal!!!

tort-kawowy-kawalek-1
www.ilewazy.pl

Jak widzicie różnice pomiędzy kalorycznością tych wszystkich produktów są naprawdę duże. Jeżeli macie ochotę na coś słodkiego, sięgajcie po zdrowsze produkty, a nie po ciasta i tory z tłustymi masami kremowymi, bitą śmietaną i innymi cudami. Zdaję sobie sprawę, że od samego patrzenia na nie nabieramy ochoty na ich zjedzenie. Ale chyba nie po to ćwiczymy i dbamy o swoje ciało, żeby wszystko zaprzepaścić? Oczywiście nie  musicie rezygnować  przez cały rok z takich produktów, najlepiej żebyście zachowali je na specjalne okazje:). Pamiętajcie UMIAR jest kluczem do sukcesu! Trzeba zachować równowagę pomiędzy zdrowym, a mniej zdrowym odżywianiem.

A Wy jak zaspokajacie pragnienie słodyczy?

Zapraszam Was do zapoznania się ze starym artykułem, który jak już kiedyś wspominałam może być terapią wstrząsową 🙂 ====> Dlaczego jemy słodycze? – klik

Pisząc artykuł korzystałam ze strony www.ilewazy.pl

Pozdrawiam,

Dominika

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

52 KOMENTARZE

  1. ja jak chce mi się czekolady – zjadam 2 tabletki magnezu 🙂 15 minut i zapominam o niej:D wystarczy wziąć magnez jak się ma wielką ochotę i czymś się zająć na chwilę żeby nad nią nie siedzieć i nie patrzeć i czekać – wtedy na pewno się człowiek skusi hehe a jak wiadomo czekolada to dobre źródło magnezu więc to się naprawdę sprawdza 🙂 polecam wszystkim innym kobietom uwielbiającym czekoladę:D poza tym piję dużo wody, zamiast coś podjadać lepiej się napić 🙂

      • Są także budynie bez cukru ,można go zastąpić np.stevią.
        Fajnym pomysłem jest też twaróg 0% tł.z płatkami migdałowymi i odrobiną stevi.
        Ja uwielbiam galaretkę mleczną,czyli mleko 0% ,żelatyna i stevia,można dodać skórkę otartą z pomarańczy.

  2. kurcze ja jestem uzależniona od słodyczy.. czytam ten artykuł i patrze na te ciastka, które leżą obok mnie… mogę cały dzień nie jeść nic ale słodkie ojjj tak. muszę z tym skończyć i spróbować zamienników !
    Pozdrawiam

  3. ja jak tylko mam ochote na coś słodkiego to sięgam po suszone daktyle 😀 są przepyszne i takie słodziutkie mmmniam a i banany 😉

  4. A ja bardzo polecam płatki firmy Sante. Odkryłam je ostatnio w Biedronce, kupiłam granolę orzechową i zdecydowanie polecam 🙂 Jak mam wielką ochotę na coś słodkiego to po nie sięgam i nawet na czekoladę przechodzi ochota. Mają dużo błonnika i nie są bardzo kaloryczne, więc na śniadanie nadają się idealnie 😀

    • Ale mają sporo cukru 🙂 warto patrzec nie tylko na rubrykę z kaloriami ale tez na inne, czesto 1/4 porcji płatków to cukier

  5. Dziękuję Tipsi 🙂

    Ja w ramach deserów, o porze, o której zwyczajnie sięgałam po słodycze pałaszuję jogurt ze skruszonymi sucharkami pełnoziarnistymi + suszona żurawina. I praktycznie codziennie gorzka czekolada powyżej 74 & kakao ;))

  6. Ja jem galaretkę codziennie (ze względu na stawy) i tak się przyzwyczaiłam, że nawet mi zasmakowała, choć wcześniej kręciłam nosem.
    Polecam!:)

  7. ja przygotowuję sobie jogurt,wsypuję płatki owsiane,dodaję truskawki,banana,łyżkę miodu i jogurt naturalny,wszystko troszkę rozdrabniam blenderem lub widelcem i gotowe 🙂 bardzo syte i świetne po treningu 🙂

  8. Oooo az mnie naszlo na galaretke 😉 Tipsi ratuj okropnie sie zapuscilam i brak mi motywacji 🙁 a wakacje tak blisko ;(

  9. robię sobie płatki owsiane z dodatkiem jogurtu naturalnego,łyżką miody,truskawek i banana,Pycha!Syte i pożywne 🙂 POLECAM!!! 🙂

  10. Właśnie mi się przypomniało że mam kilka torebek galaretki a galaretka jest idealna na takie upały. Dzięki Tipsi 🙂

  11. Smakowicie wyglądają te zdrowe odpowiedniki! 🙂
    Dobrze poczytać o tym, szczególnie, kiedy najtrudniej mi zrezygnować ze słodyczy.

  12. Jestem “uzależniona” od wszelkiego rodzaju słodyczy a w szczególności czekolady. Dlatego też chcąc sprawdzić swoją silną wolę postanowiłam na 2 tygodnie całkowicie wykluczyć je z mojego jadłospisu 🙂 Dodam, że jestem szczęśliwą posiadaczką pełnej szafki łakoci… Właśnie mija trzeci dzień bez słodyczy i cukru 🙂 jeszcze kusi ale już coraz mniej 🙂 Pozdrawiam 🙂

    • Powodzenia:) Również należę do grupy tych “uzależnionych” i udało mi się odstawić słodycze na trzy tygodnie, ale jak nadszedł ten czas w miesiącu, w którym hormony szaleją, tak wariowałam i byłam uciążliwa dla najbliższego otoczenia, że musiałam zjeść coś słodkiego. Oczywiście to mnie uspokoiło, ale jak już zjadłam po długim czasie cokolwiek, to miałam ochotę na więcej niestety… Teraz po prostu ograniczam słodycze, ale jeśli mam na coś ochotę to jem i wliczam do bilansu kalorycznego. Jeszcze raz życzę powodzenia i silniejszej woli ode mnie 😉

  13. Bardzo dobre pomysły !! 🙂 tylko podzielę się tym co zauważyłam. Należy niestety zwracać uwagę na ilość, garść, to garść. Koniec kropka. Moja przyjaciółka, która też sie odchudza potrafi zjeść całą miseczkę słonecznika, tłumacząc że jest zdrowy i ma dużo cynku. Ale kalorii też.
    Więc ilość pod kontrolą 😉

  14. U mnie króluje musli z jogurtem i suszoną żurawiną lub suszone daktyle 🙂 świetnie zastąpiło mi to słodycze 🙁

  15. Tips! mam ważne pytanie, czy do sałatki owocowej moge brać np mandarynki z puszki czy brzoskwinie? 🙂 czekolade mogę jeśc kg ale umiem nie jeść wgl ale te mandarynki są takie pyszne :/
    Pozdriawiam

  16. Polecam maly jogurt naturalny z odrobina orzechow i owocem np borowkami , do tego doslownie pol lyzeczki miodu:) taki maly deserek

    • A jak się pozbyć łakomstwa? Często jem coś wysokokalorycznego (słodycze, tłuste potrawy), głównie dlatego że mam na nie ochotę i nie moge się powstrzymać. Wiem ze wszystko jest dla ludzi, ale ja i tak jem więcej niezdrowego niż powinnam.
      Bardzo proszę o odpowiedź

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.