Smukła, zaznaczona talia jest marzeniem wielu kobiet. Nie oszukujmy się, każda z nas ma inną budowę ciała i czasami ta wymarzona talia jest nie do osiągnięcia. Ale to wcale nie oznacza, że nie można bardziej jej wypracować, przybliżyć do tego naszego ideału. Oczywiście, że można! Nikt Wam nie powie, że będzie łatwo, jedno jest pewne, na pewno będzie warto. W dzisiejszym poście chciałam pokazać Wam 6 najlepszych ćwiczeń na smukłą talię. 

1. Hula Hoop

Niepozorna zabawka z dzieciństwa, która moim zdaniem już niejednej kobiecie pomogła przybliżyć się do ideału wymarzonej talii. Pierwsze efekty w postaci bardziej zaznaczonej talii zobaczycie nawet już po 2 tygodniach regularnego trenowania. Na pewno nasuwa się kilka pytań dotyczących takich ćwiczeń, dlatego odsyłam Was do całego wpisu na temat hula hoop. Z niego dowiecie się jak często ćwiczyć, jakie wybrać hula hopp ==> klik.

weheartit.com
weheartit.com
2. Side plank

Jedno z trudniejszych ćwiczeń. Wymaga koncentracji, opanowani i stabilności. Idealnie pobudza do pracy nasze boczki i rzeźbi brzuch oraz talię. Każda kobieta, której zależy na dobrze zaznaczonej talii, nie powinna unikać tych ćwiczeń. Oczywiście wykonanie jednej serii side plank nie przyniesie efektów, ale połączenie tego z innymi ćwiczeniami, zdrowym odżywianiem i regularnością zaskoczy Was bardzo pozytywie.

talia-osy-
foto: zszywka.pl
3. Skłony

Kolejne ćwiczenie, które kojarzy nam się z dzieciństwem. Skłony były wykonywane na każdym etapie szkolnym. A później gdzieś o nich zapomnieliśmy. Warto do nich wrócić! Skłony idealnie rzeźbią talię, wzmacniają mięśnie brzucha. Do wyboru mamy skłony na stojąco – stańcie wyprostowane w niewielkim rozkroku i wykonujcie skłony do każdej nogi, raz w lewo, raz w prawo. Skłony na siedząco –w pozycji siedzącej wyprostujcie nogi, trzymajcie stopy blisko siebie. Wykonujcie skłon do przodu i starajcie się dotknąć dłonią stopy. Cały czas trzymajcie nogi w pozycji leżącej, unikajcie ich uginania.

weheartit.com
weheartit.com
4. Twist

Ćwiczenie, które najczęściej wykonujemy na twisterze. Panie, które nie mają go w domu całkowicie pomijają te ćwiczenia w swoim planie treningowym. Przecież można je wykonać bez żadnego sprzętu. Wystarczy, że staniecie na palcach, nogi złączycie ze sobą, a ręce ułożycie na bokach. Trzymając górną cześć korpusu ciała w niezmiennej pozycji wykonujcie skoki w miejscu obunóż, nie zapominając o kręceniu w tym samym czasie biodrami raz w prawą stronę, raz w lewą stronę.

weheartit.com
weheartit.com
5.Kołysanie biodrami

Uwielbiacie tańczyć? Na parkiecie czujecie się jak ryba w wodzie? Taniec, to idealny sposób na wypracowanie talii. Połączcie pożyteczne z tym co kochacie. Wybieracie tańce latynoamerykańskie, które wymagają ruchów bioder, salsę, sambe, boolywod. Oprócz pięknie wyrzeźbionej talii nabierzecie dodatkowo pewności siebie, zgubicie zbędne centymetry w innych częściach ciała i udowodnicie sobie jaką potraficie być kuszącą, pewną siebie kobietą.

weheartit.com
weheartit.com
6. Zgięcia w bok z ciężarkami

Wolicie ćwiczenia z obciążeniem? Mam coś dla Was! Dołączcie do swoich treningów ten rodzaj ćwiczeń, a Wasza talia na pewno Wam za to podziękuje. Jak je wykonać? Stańcie prosto, w lekkim rozkroku, kolana lekko zgięte. W prawą bądź lewą ręka chwyćcie ciężarek, a drugą rękę załóżcie za głowę. Wykonujcie skłon w stronę w której trzymacie ciężarek. Kiedy poczujecie napięcie, pozostańcie 3 sekundy w tej pozycji i wróćcie do pozycji wyjściowej. Po wykonaniu ustalonej liczy powtórzeń zmieńcie rękę i powtórzcie wszystko jeszcze raz.

Poznałyście 6 moich ulubionych ćwiczeń na talię. Pamiętajcie, ze ćwiczenia to tylko 30% efektów, reszta zależy od tego jak się odżywiacie. Nie można katować się treningami i odżywiać się niezdrowo i odwrotnie. Trzeba połączyć ćwiczenia + zdrową dietę (zdrowe odżywianie). Jestem ciekawa jakie są Wasze ulubione ćwiczenia na smukłą talię? Z chęcią się z nimi zapoznam. A może któraś z Was wypracowała już idealną talię i podzieli się z nami swoimi cennymi wskazówkami? 🙂

Pozdrawiam,

Dominka

18 KOMENTARZE

    • Oj tak 😀 Tiffany daje w kość. Pamiętasz pierwsze zakwasy na boczkach po pierwszych tiffoczkach? 😀
      Ja myślałam, że coś mi się normalnie stało, tak mnie bolały boczki 😀

      • Haha, co to było ;’) zaczełam ćwiczenia dokładnie trzy lata temu, tiffoczki to cudo, bo po 1 tygodniu widoczne byly efekty..ale jak po pierwszym treningu z nią, obudzilam sie rano, myslalam że nie dam rady wyjść z łóżka.

  1. Co w przypadku gdy boczków już za bardzo nie ma ale talii również? Zaczęłam przygodę z ćwiczeniami nie po to aby schudnąc, ale raczej zamienić skinny fat na fit. Dzięki Tiffany udalo się zbudować owszem piękne wewn. mięśnie skośne, ale to ani trochę nie wpłynęło na zmniejszenie mojego obwodu w talii, wręcz preciwnie.

    • Mam tak samo. Zaczęłam ćwiczyć i zmieniłam dietę, więc boczki poleciały mocno, a talia tylko odrobinkę. Teraz ładnie zarysowują mi się mięśnie i brzuszek fajnie wygląda, jednak pod koszulką tego nie widać, rzuca się natomiast w oczy brak talii :/ Ja już się pogodziłam z tym, że taki mój urok i poświęcam więcej czasu na wypracowanie pośladków i wyszczuplenie ud – z tego zrobię swój atut, bo ewidentnie mam takie predyspozycje :p

  2. Kochane Dziewczyny, cwiczenia z ciazarkami (przechylanie na boki) jak i sklony w bok rozbudowuja miesnie skosne i dlatego zanika talia. Na piekny brzuch wystarczy cwiczyc miesnie proste brzucha (wykonujac cwiczenia na nie i tak pracuja – ale w b. malym stoniu, nie poszerzajac talii – miesnie skosne zewnetrze i wewnetrzne). Najwazniejsza jest dieta, dzieki ktorej boczki znikaja. Powodzenia Dziewczyny w bojach 🙂 :*

  3. "Boczki" najlepiej stracic przez treningi cardio i body wrapping. Przynajmniej w moim przypadku 😉 Hula hoop to swietny sposob na talie jak i boczki oraz swietna zabawa 🙂 ale sklony w bok lub side plank nie pomoga nam pozbyc sie boczkow ani stracic cm w talii. Tipsi moze dobrym pomyslem bylaby edycja Twojego wpisu bo wiele kobiet moze osiagnac przez te cwizenia rezultaty odwrotne do zamierzonych 🙂

  4. Witam ! zastanawiam się od dłuższego czasu jakiej ciężkości zakupić ciężarki ? Możecie doradzić ? Od czego to w ogóle zależy? Mam 173cm i 64 kg jestem przeciętnie wysportowana tj, czasami pływam jeżdżę na rowerze i ogólnie codzienna aktywność ale bez przesady 🙂 chce się zabrać za siebie w końcu 😀

  5. Pod tańcem oczywiście podpisuję się obiema rękami! 🙂 Działa cuda, tańczę od 9 lat (niezawodowo). Od 2 lat prowadzę zajęcia samby w Łodzi 😉 jest moc! 😉 Dorzucę pozostałe 5 ćwiczeń! 🙂

  6. Mam pytanie do dziewczyn które zauważyły fajne efekty po ćwiczeniach z Tiffany: Ile razy w tygodniu ćwiczyłyście j po ile powtórzeń dziennie? 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.