Większość z Nas pamięta z dziecięcych lat jak ważnym elementem zabawy była skakanka. W dzisiejszych czasach niestety coraz rzadziej można zaobserwować bawiące się dzieci na dworze. Ale nie o tym chciałam Wam napisać :). Wbrew pozorom korzystają z niej bokserzy, piłkarze i inni sportowcy. Z całego serca mogę polecić Wam trening z wykorzystaniem skakanki. Zamierzam przedstawić Wam zalety posiadania tego sprzętu i korzystania z niego:).

Zalety treningów z wykorzystaniem skakanki:

    • Skakanka należy do jednych z najtańszych akcesoriów sportowych a może Nam naprawdę urozmaicić bardzo trening.
    • wysmukla nogi,
    • wzmacnia układ sercowo-naczyniowy,
    • poprawia poczucie równowagi oraz sprawi, że stajemy się bardziej zwinni,
    • pomaga zwalczyć cellulit,
    • poprawia wytrzymałość organizmu,
    • podczas skakania na skakance przez około 30 minut możemy spalić nawet 400 kcal. ( wszystko zależy od tempa oraz dokładności wykonywania powtórzeń )
    • angażuje mięśnie łydek, ud, pośladków,pleców. Pracują również odwodziciele , przywodziciele tricepsy, bicepsy, przedramiona i nadgarstki. Praktycznie pracuje całe ciało! Możecie zobaczyć to na filmiku poniżej:

Jak powinien wyglądać trening z wykorzystaniem skakanki?

  • rozluźnij ramiona i ugnij ręce w łokciach,
  • wciągnij brzuch,
  • wyprostuj plecy, staraj się żeby górna część ciała była nieruchoma,
  • wprawiaj w ruch tylko nadgarstki a nie całe ręce,
  • podczas wykonywania skoku lekko uginaj nogi, stawaj na palcach zmieniając raz jedną raz drugą stopę,
  • nie zaleca się skakania na betonie. Najlepszym rozwiązaniem jest drewniana podłoga lub mata antypoślizgowa:).
  • trening z wykorzystaniem skakanki idealnie nadaje się do tabaty o której możecie przeczytać tutaj—> Co to jest tabata?
  • po treningu pamiętaj o porządnym rozciąganiu

Uwagi:

  • Nigdy nie przystępuj do skakania na skakance bez wcześniejszego rozgrzania mięśni,
  • Nie zaczynaj od razu od wielkiej ilości powtórzeń. Zwiększaj ich ilość stopniowo.
  • Osoby, które dopiero zaczynają przygodę ze skakanką powinny wykonywać np: 3 serie po 30 sekund. I zwiększać ilość wykonanych powtórzeń dotąd, aż dana osoba będzie mogła skakać bez przerwy przez 10 minut,
  • Jeżeli opanujesz podstawową formę treningu ( skakanie z nogi na nogę lub obunóż ) , to możesz zacząć urozmaicać swoje skoki np.: obracać skakankę dwa razy w okół własnego ciała podczas jednego skoku, skakać ze skrzyżowanymi nogami, na jednej nodze itp.

Zobaczcie co Adriana Lima wyprawia ze skakanką 😀

A Wy jak często skaczecie na skakance?:) A może mój post zmotywował Was do włączenia skakania na skakance dodatkowo do codziennych treningów? Wystarczy poskakać przez 10 minut a w międzyczasie np.: obejrzeć ulubiony serial ;). Co Wy na to ?

Pozdrawiam serdecznie,

Dominika

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

30 KOMENTARZE

  1. ja skaczę bez skakanki (za mało miejsca w domu i za dużo hałasu by to robiło) na pewno trochę mniej jest to efektywne ale zawsze coś

  2. Tipsi, czy mogłabyś polecić jakiś typ najlepszej skakanki? Takiej w przystępnej cenie.
    Niestety ta moja, która kupiłam, zawija się przy rączkach i za długo na niej poskakać nie mogę..

    • Polecam taką skakankę, która ma łożyskowaną rączkę – dzięki temu w ogóle się nie plącze, nie zwija i lekko się obraca. I wcale nie jest droższa – kupiłam swoją w Decathlonie za 9,99zł 😉

  3. Hej :), ale trafiłaś z tym postem, bo wczoraj cały dzień szukałam po domu mojej skakanki 🙂 hehe zawieruszyła się, ale na szczęście znalazła! Już jej na to nie pozwolę 😛

  4. często zdarzało mi się robić tabatę ze skakanką, ale nie wiem czemu ostatnio trochę moją skakankę zaniedbałam i rzuciłam w kąt, chyba muszę wrócić do skakania 🙂 a jeśli mam mieć po tym takie nóżki jak Adriana to chyba zacznę już zaraz 😀

  5. Ja uwielbiam skakanke, ostatnio zrobilam 3 tys podskokow w 24 min, wiem moze nie wiele, ale czasem zwalnialam, zeby zlapac oddech i obetrzec pot z czola:-) niestety od tygodnia boli mnie stopa 🙁 cwicze jednyie uda , posladki z mel b i cos na brzuch, i rowerek na lezaco po godzinke, poltorej dziennie. Wiem, ze to malo efektywne, ale przynajmniej nie robie przerwy i miesnie pracuja. W srode wracam do Polski i jak bol stopy nie przejdzie ( a ledwo na nia staje i jest nieco spuchnieta) to ide do lekarza. Za miesiac wychodze za maz, i jak tu tanczyc z taka stopa? 🙂 mam nadzieje, ze nic nie nadlamalam i nie bedzie gipsu albo szyny 🙁 Tipsi a Ty co myslisz o rowerku na lezaco? Wiesz, ze lezysz na plecach na podlodze i machasz nogami, jakbys rowerem jechala. Daje to jakies efekty? Bede wdzieczna za odpowiedz. Moze i kalorii spala niewiele, ale za to przeciez miesnie pracuja 😛

    • Hej Karolcia pytanie mi wcześniej umknęło 😀 Ale mam nadzieję, że nie przedawniło się 🙂
      Jak Twoja stopa? Jeżeli chodzi o rowerek w pozycji leżącej, to jestem na tak. Daje efekty ale na pewno mniejsze niż prawdziwy rower 🙂 Jednak czytałam, że to fajne ćwiczenie wyszczuplające nogi :).

      • Wlasnie nie wiem co z ta stopa 🙁 cwicze z Toba od stycznia Tipsi, pozbylam sie juz 7 kg, moja aktualna waga to 56 🙂 jestem dumna z siebie , najlepszy dowod na to ze pierscionek zareczynowy spada z najgruszego palca 🙂 stopa spuchnieta po spodem i palce, ogolnie jak chodze to boli przy nacisku i w nocy daje popalic pulsuje i pali troche 🙂 mam nadzieje, ze to tylko jakies zapalenie nie wiem nadwyrezenie 🙂 wiec poki co zostaje mi cwiczenie brzucha i porobie ten rowerek, nie zaszkodzi a na pewno pomoze. Zdrowo jem wiec chyba nie przytyje przez ten czas 🙂 kto wie kiedy stopa sie wyleczy i wroci do stanu uzywalnosci 🙂

  6. Ja ćwiczę na skakance tabatę 20 sekund szybkich skoków 10 sekund odpoczynek i tak 8 razy 🙂 spocona jestem po tym jak po całym zestawie z Mel – B. Ćwiczę po treningu i potem rozciąganie 🙂 Fajna zabawa chociaż nie wiem co na to sąsiadka z dołu 🙂

  7. a co myślisz Dominiko o ćwiczeniach ze stepem 🙂 ćwicząc na stepie można schudnąć? spalić tkankę tłuszczową? 🙂

  8. Skaczę codziennie ok 15-20 minut 🙂 później Mel B- brzuch, nogi i pośladki 😀 zobaczymy co z tego będzie. Wcześniej jedynie skakałam na skakance i dzięki niej mam szczuplejsze łydki 😉 polecam każdemu kto chce je wyszczuplić!

  9. ja zamówiłam skakankę na allegro za 10 zł z wysyłką, z licznikiem spalonych kalorii, czasu ćwiczeń i wykonanych obrotów. Jestem bardzo podekscytowana skakanką, aczkolwiek ostatnio skakałam w podstawówce ;/ jestem dość mocno zaniedbana, po prostu otyła i wiem, że będzie bardzo ciężko na początku, ale wiem też, że ten sposób ćwiczeń chcę wykonywać ;]

  10. Jak najbardziej polecam! Parę lat temu zrzuciłam 8kg a skakanka była moim podstawowym cardio. Skakałam w rytm muzyki 40-60 minut dziennie, do tego inne ćwiczenia+stretching + dieta. Wiele osób obawia się, że rozrosną im się łydki, ale to kwestia indywidualna, bo na każdy typ figury ten trening zadziała inaczej. Jednak trzeba pamiętać by zawsze zastosować rozciąganie po treningu.
    W moim przypadku łydki mi się wysmukliły i pięknie zarysował mi się ich kształt. Poprawiła mi się sylwetka ciała, wysmukliły się ramiona, spadł brzuszek ale wraz z nim niestety także i biust. Jednak no cóż nie można mieć wszystkiego 😛

  11. Ja skaczę od lutego… skakankę kupiłam w biedronce… skaczę około 30 -40 min i muszę się pochwalić już – 10 kg 🙂

  12. Ja mam kupiona skakanke w zabawkowym sklepie i to jeszcze z licznikiem obrotowym, dalam za nia 10zl ale jak ktos nie chce to sa po 5zl w drobiazgach, typu zabawkowy lub w sklepach za 2-3-4-5zl

  13. Postawiłam sobie cel . -15 kg do sylwestra 2015/2016. Zostało mi jeszcze 12. Mam nadzieje ze skakanka pomoze w osiagniecii celu. Najgorzej bedzie na święta ❄ . Lubie czytać twojego bloga …. dobrze ze go piszesz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.