Chciałam Wam dzisiaj opowiedzieć troszkę więcej na temat treningów aerobowych. Wiem, że większość z Was wie, o czym będzie mowa ale myślę, że warto jest dokładniej przyjrzeć się takim zestawom ćwiczeń. Zapraszam Was do zapoznania się z postem i mam nadzieję, że po jego przeczytaniu osoby, które nie widziały co to jest trening aerobowy, będą umiały odpowiedzieć na to pytanie.

Ćwiczenia aerobowe zwane również tlenowymi – uzyskały taką nazwę dlatego, że podczas ich wykonywania pozyskujemy energię w procesie spalania tlenowego. Prościej mówiąc wygląda to tak, że podczas takich ćwiczeń krew dostarcza tyle tlenu do mięśni, że są one w stanie pozyskiwać energię z związków takich jak tłuszcze czy białka. Aeroby są polecane osobom, które chcą zrzucić zbędną tkankę tłuszczową. Oprócz spalania wzmacnia również wydolność serca, zwiększa wytrzymałość organizmu i poprawia samopoczucie ( wydzielanie endorfin ).

Jak powinien wyglądać taki trening?

Podczas wykonywania ćwiczeń aerobowych trzeba pamiętać, że powinniśmy utrzymywać umiarkowaną intensywność ćwiczeń przez dłuższy czas, a Nasze tętno nie powinno przekraczać 60-85% maksymalnego, które jesteśmy w stanie uzyskać ( wszystko zależy od stopnia wytrenowania ).

Jak obliczyć odpowiednie tętno?

Najczęściej podawany jest taki wzór: 220-nasz wiek=przybliżone tętno maksymalne. Oczywiście jet to troszkę uciążliwe dla osób, które nie posiadają np: pulsometru. Wtedy po prostu trzeba pamiętać, że np: podczas biegania trzeba dać z siebie więcej niż 50% a mniej niż 85% :).Lub ćwiczyć tak, żeby pierwsze 5-15 minut treningu nie powodowało pocenia się. Po tym czasie powinno ono się pojawić. Pamiętajcie, że oddech musi być szybki ale równy.

Jak wygląda spalanie podczas takich ćwiczeń?

Na początku przez około 20-30 minut do produkcji energii organizm wykorzystuje zapasy glikogenu. Po danym czasie brakuje go już w Naszym organizmie i wtedy dochodzi do utleniania kwasów tłuszczowych czyli uwolnienia energii z tłuszczy.

Ile powinien trwać taki trening?

Najlepiej minimum 40 minut. Jak już wspomniałam w powyższym punkcie, dopiero po około 30 minutach spalamy tkankę tłuszczową.

Do treningów aerobowych zaliczamy między innymi:

  • Bieganie,
  • Rower stacjonarny,
  • Nordic walking,
  • Aerobik,
  • Spacer,
  • Pływanie,
  • Skakanie na skakance,
  • Stepper,
  • Orbitrek,
  • Bieżnia,
  • Jazda na rowerze,
  • Jazda na rolkach,

Jak często ćwiczyć aeroby żeby przyniosły zmierzone skutki?

Powinien pojawiać się on minimum 2-3 razy w tygodniu.

Myślę, że to na tyle. Wszystkie najważniejsze informacje przekazałam Wam w powyższym poście. Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania dotyczące treningu aerobowego, to zadajcie je w komentarzach.

Pozdrawiam serdecznie,

Dominika

źródło źródło 2

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

7 KOMENTARZE

  1. Cześć Tips! Oczywiście dziękuje za pomoc i możliwość udostępnienia mojej prośby odnośnie głosów w konkursie, ale potrzebujemy nadal pomocy. Konkurs trwa do jutra,a jeszcze brakuje nam ponad 100 głosów żeby wygrać. Mam prośbę żebyś wstawiła moją wiadomość z prośbą o głosy na główną stronę. Będziemy bardzo wdzięczni 😉 Pozdrawiamy!

  2. A ja dzisiaj skusiłam się na HIIT. 🙂 pierwszy raz 🙂
    własnie jestem świeżo po, wycisk mega. 🙂
    Może o interwałach jakiś wpis? 🙂

  3. Mam pytanie odnośnie roweru stacjonarnego. Czy może on być pomocny/antypomocny przy modelowaniu łydek? I lepiej pedałować z dużym, czy z małym obciazeniem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.