W dzisiejszych czasach bardzo popularna staje się joga. Dla jednych jest to oderwanie się od codzienności, zrelaksowanie swojego ciała i umysłu, urozmaicona forma ćwiczeń.Dla innych jest tak jakby nową wiarą, religią.

Jakie są pozytywne skutki trenowania jogi? Dlaczego kościół uważa, że joga jest zła? Jak zacząć uprawiać jogę? Postaram się Wam odpowiedzieć na te pytania.

Wbrew pozorom joga nie tylko relaksuje Nasze ciało ale również  spala kalorie, wzmacnia i uelastycznia mięśnie, ujędrnia ciało, rozciąga je i oczyszcza organizm, dodaje Nam pozytywnej energii.

Na pewno niektórzy z Was spotkali się z opinią, że joga jest zabroniona chrześcijanom.

Ojciec Radosław Broniek uważa, że  “Joga wiąże się z pewną wizją świata, człowieka i Boga, np. z teorią reinkarnacji, co jest nie do pogodzenia z wiarą chrześcijańską”. Ojciec również uważa, że można zaakceptować jogę w postaci TYLKO gimnastyki. Jednak zamiast jogi można uprawiać gimnastykę, która nie wiąże się z tajemniczymi mocami i nie jest sprzeczna z wierzeniami religii chrześcijańskiej. Kościół uważa, że joga inicjuje w Naszą duchowość i przez nią możemy nabyć zdolności paranormalne. ( informacje zasięgnęłam ze strony Joga nie dla katolików? Kapłan : Joga może prowadzić do zniewolenia )

Osobiście bardzo sceptycznie podchodzę do takich informacji. Traktuję jogę jako relaks. Dla mnie to jest chwila, kiedy mogę wyłączyć się od codzienności i pogrążyć się we własnych myślach. A Wy jak do tego podchodzicie?

Jakie są odmiany jogi?

Istnieją różne odmiany jogi należące do wspólnej grupy zwanej hatha-joga. Do najpopularniejszych należą: power-yoga, czyli Ashtanga, którą charakteryzuje intensywne tempo ćwiczeń; Iyengar – doskonalenie techniki; Bikram – ćwiczenia w temp. 35 st. C; Kundalini i Tantra – kontrolują przepływ energii, oddechu i relaksacji.

Co to są asany jogi?

Są to pozycji jogi, które systematycznie pracują nad kurczeniem i rozciąganiem mięśni ciała, uwalnianiem napięcia i prowadzą do głębokiego odczucia relaksacji.

Jak powinniśmy oddychać podczas wykonywania pozycji?

Musimy kontrolować swój oddech.  Wdychać powietrze przez nos przy zamkniętych ustach. Wypełniać powietrzem najpierw gardło, potem klatkę piersiową, a na końcu wciągnij je do brzucha

Jak zacząć trenować jogę?

Na początku powinniśmy się zrelaksować.

Kładziemy się na plecach w pozycji relaksacyjnej i głęboko oddychamy.

savasana_11
https://www.sivananda.org

Każdy trening jogi powinniśmy rozpocząć od pozycji powitanie słońca. Jest to rozgrzewka składająca się z 12 pozycji jogi. Podczas tej pozycji mięśnie są rozciągane i tonizowane.

sun salutation
szkolatajemna.blogspot.com

 

Później możemy dodawać następne asany jogi.

Aby nie kopiować podaję Wam link do początkujacych pozycji jogi –> Joga dla początkujących

Jaka jest Wasza opinia na temat jogi? Miałyście z nią do czynienia? 

Pozdrawiam,

Dominika

źródło: http://www.sivananda.eu/pl/pozycje-jogi/cwiczenia-dla-poczatkujacych.html http://www.dbajosiebie.friko.pl/joga_dla_poczatkujacych.htm

6 KOMENTARZE

  1. Ja chodziłam na jogę. Bardzo lubiłam. Ale bajlepiej szły mi treningi wtedy kiedy szłam na 19 na aerobik i od razu po nim zostawałam na jogę. Z takim ostro rozgrzanym ciałem ćwiczyło mi sie o wiele łatwiej, i joga pomagała mi wrócić do stanu ju zywalności bo zmasakrowaniu mięśni na aerobiku. Czasami chodzę na samą jogę, ale wtedy jest mi o wiele trudniej się wyginać 🙂 Super sprawa polecam wszystkim. Coć przyznam szczerze że na słowa że idę na “jogę” wiele osób reaguje smiechem. Ludzie nadal myslą że tam się tylko medytuje 🙂 Właśnie że nie koniecznie bo ja chodze na czysto – gimnastyczną. A dla początkujących proponuję zacząć od pilatesu. Byłam ostatnio pierwszy raz i to taka joga light 🙂

  2. Przez 2 miesiące w szkole średniej (przed maturą) chodziłam na jogę, miałam wtedy gorszy okres w życiu, źle spałam, nie mogłam się skupić, byłam poddenerwowana. Siostra mnie namówiła. Powiedziała, że jak ona miała te problemy poszła na jogę i jak ręką odjął. Prawie codziennie po szkole gnałam przez pół Warszaway na zajęcia:) Polecam serdecznie, człowiek się wycisza, skupia się na każdym cm ciała. To nie prawda, że joga nie męczy. Człowiek tak bardzo skupia się na poprawnym wykonywaniu Asan, że pracuje każdy mięsień ciała. Gorąco polecam, gdyby nie to, że jestem spoza Warszawy, a do domu wracam 2h, więc i tak jestem po pracy dopiero o 18 to zapisałabym się ponownie na te zajęcia <3

  3. kocham jogę i jak tylko będę miała czas to wracam do ćwiczeń! Teraz mamy reigie, tabliczkę itp. i ledwo znajduje czas na ćwiczenia z Tips:( ale w kwietniu ewentualnie w maju wracam również do jogi i błogiego stanu po ćwiczeniach:D POLECAM wszystkim

  4. Ja nie mam takich dobrych doświadczeń związanych z jogą. Uczęszczałam na zajęcia z jogi dla początkujących jednak wokół mnie byli sami zaawansowani, a ja nie potrafiłam wykonać wielu asan. Nie odprężałam się przy tym, bo widziałam z jaką łatwością inni wykonują ćwiczenia, a do mnie cały czas podchodził prowadzący i mówił, że robię to źle. Dużo pozycji też wymagało sztywnych nadgarstków lub były zabójcze dla krzyża (krzyż mnie boli za każdym razem gdy tylko wykonuję jakieś ćwiczenia z nim związane, a jeden z nadgarstków miałam kiedyś zwichnięty i co jakiś czas odnawia mi się kontuzja). Przez to wszystko niestety zrezygnowałam z zajęć jogi. Mimo wszystko polecam jogę komuś, kto jest już trochę rozciągnięty i ma siłę w mięśniach 😉

  5. Miałam trzy podejścia do jogi, jednak za każdym razem było mi niewygodnie i miałam obolałe ciało. Nie ze względu ćwiczeń, ale ze względu na podłogę :/ Sama mata, nawet na grubsza mi nie wystarcza. Jeśli wymyślą takie podłogi sportowe, które nie będą aż tak twarde i będą nadawały się do takich ćwiczeń to chętnie przekonam się do jogi. Chyba, że w moim mieście po prostu nie ma takiej.. 🙁

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.