wtorek, 30 kwietnia, 2024
Strona głównaLifestyleBłędy w organizacji czasu, które prawdopodobnie popełniasz

Błędy w organizacji czasu, które prawdopodobnie popełniasz

Ostatnia sesja w sposób brutalny udowodniła mi, że mistrzem organizacji czasu to ja niestety nie jestem. No cóż moje Drogie, do porażki również należy umieć się przyznać.  Byłam pewna, że wszystko robię jak trzeba i było to przekonanie porównywalne do pewności wyniku mnożenia dwa przez dwa. Aż tu nagle zdumienie, niedowierzanie i szok w trampkach. Dobra wiadomość jest taka, że postanowiłam problem rozwiązać. Pierwszym krokiem do sukcesu zazwyczaj jest eliminacja błędów. Jako aspirująca do tytułu Miszcza Organizacji Wakacji 2016 już przygotowuję się do niewątpliwie nadchodzącej sławy i z racji tego opowiem Wam o podstawowych błędach, które być może również popełniacie.

Perfekcyjna Pani Wszystkiego
Wiadomo, jak już coś robisz, to musi być idealnie. A skoro masz dużo do zrobienia, to dużo rzeczy musi być idealnych. Ustalanie priorytetów, delegowanie zadań? Takie rzeczy tylko dla frajerów! Perfekcyjnej kobiecie w dzisiejszych czasach nie wypada. Dom ma błyszczeć, obiad pachnieć a szef uśmiechać się z zadowolenia. Jeżeli Ty również masz takie podejście, to przykro mi, ale życie ostatecznie wystosuje Ci solidnego kopniaka. Błyszczeć to będzie Twoje czoło od potu. Poczujesz zapach, ale tylko własnej porażki. A szef ewentualnie wyśmieje Twoją pracę. Jeżeli nie chcesz być główną bohaterką tego horroru, musisz zrozumieć w końcu jedno. Nikt nie jest idealny! Nie zostaniesz perfekcyjną panią wszystkiego. Ani Ty, ani Twoja sąsiadka ani nikt inny. To niemożliwe. Po prostu. Pogódź się z tym. Odróżniaj zadania ważne od tych błahych. Jeżeli w trakcie realizacji ważnego projektu na obiad będą odmrożone pierogi ( koniecznie w wersji fit J) to świat się naprawdę nie skończy. Nie musisz robić wszystkiego idealnie. Są rzeczy ważne i ważniejsze.
120 % czasu
Załóżmy, że uważasz się za zorganizowaną. Załóżmy, że znasz podstawy. W takim razie z pewnością stworzyłaś swój plan działania. Szczegółowo zaplanowałaś swoje obowiązki. Taaak… kluczowe w tym wypadku jest słowo „szczegółowo”. Bo widzisz, jeżeli zaplanowałaś swój dzień co do minuty, to najprawdopodobniej Twój plan nie wypali. I jak się nad tym zastanowić, to wcale nie jest wyższa matma. Nie jesteś w stanie przewidzieć pewnych wydarzeń. Bo co jeżeli Twój dokładnie zaplanowany dzień zaburzą utrudnienia w komunikacji? A co jeżeli nagle okaże się, że zapomniałaś o czymś podczas zakupów? W takim wypadku wszystkie kolejne plany się przesuną. W rezultacie, możesz po prostu nie zdążyć ze wszystkimi obowiązkami. Recepta na to jest tylko jedna. Następnym razem uwzględnij w swoich planach dodatkowy czas. Jeżeli zakładasz, że wykonasz zadanie w godzinę, dolicz do tego kilka dodatkowych minut. W ten sposób będziesz przygotowana na niespodziewane. A jeżeli jednak nic się nie wydarzy … to po prostu skończysz wcześniej! Same zalety.

Bo fejs się sam nie sprawdzi

Oczywiste, prawda? Fejsa trzeba sprawdzić, ale przecież oprócz tego są jeszcze inne ważne sprawy! A co z insta i snapem? Już nie wspominając o tym, że na tipsforwomen czeka nowy wpis! I nie, nie jestem idiotką, która zniechęca Was do czytania bloga. Ja tylko apeluje! To wszystko na Ciebie poczeka. Nic nagle nie zniknie z internetu. Za to Twój czas … niestety. Kiedy masz wiele obowiązków, zajmij się nimi w pierwszej kolejności. Oczywiście pamiętaj, że odpoczynek jest również ważny! Ustal porę, którą poświęcasz na relaks. I właśnie wtedy zapraszamy na bloga! Dodatkowo, ważna kwestia. Kiedy robisz sobie kilkuminutową przerwę od pracy, nie uruchamiaj internetu! No nawet jeśli śmieszne koty błagają! W ten sposób Twoje kilka minut przerwy szybko zmieni się w kilkadziesiąt. Istnieją bardzo fajne aplikacje, pomagające się skupić. Dzięki nim, nie sprawdzam co chwila telefonu. Polecam!

Te trzy błędy, niestety, sama popełniałam i ciągle uczę się, jak je wyeliminować. Nie ma nic złego w tym, że coś nam nie wychodzi! Ważne, żeby podejmować próbę naprawy własnych błędów. Pamiętaj, że w przypadku organizacji czasu, najbardziej cierpisz Ty, kiedy coś pójdzie nie tak. To chyba wystarczająca motywacja do zmian. To co, ktoś zamierza ze mną rywalizować do tytułu Miszcza Organizacji? Dalej dziewczyny, naprawmy to co poszło nie tak.

Pozdrawiam,

Martyna

Martyna
Martyna
Uśmiechnięta studentka goniąca za swoimi marzeniami. Miłośniczka fitnessu, zdrowej diety i dobrych książek. Gotowa zrobić wiele, by zarażać innych swoim optymizmem. Uważa, że pozytywne myślenie jest podstawą szczęśliwego życia :)
RELATED ARTICLES

9 KOMENTARZE

  1. Dziewczyny jeśli chodzi o aplikacje to z czystym sumieniem mogę polecić Forest: Stay focused . Mówiąc w skrócie w bardzo prosty sposób apka pozwala nam na to, by w końcu uwolnić się od telefonu 🙂 Kiedy pierwszy raz usłyszałam o niej byłam przekonana, że to kompletnie bezużyteczne. Na dzień dzisiejszy jednak bardzo ułatwia mi życie! 🙂 Wypróbujcie 🙂

  2. Musze się końcu zoorganizowac! 🙂
    W ogole myslalam, ze juz nie piszesz Martyna bo cos dlugo nie bylo Twojego wpisu ale jednak jestes! Super :0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisment -

Most Popular