Każda z nas marzy o płaskim brzuchu, niestety nie każda z nas ma czas na to, żeby wyjść na siłownię. Dzisiaj chciałabym pokazać Wam kilka fajnych ćwiczeń, które możecie wykonać w domu i które na pewno wzmocnią Wasz brzuch.

Zacznijmy od najbardziej znanego i banalnego ćwiczenia, jakim są brzuszki. Niestety nie zasługują one na miano najlepszych ćwiczeń na brzuch ale bez wątpienia, muszą pojawić się w tym zestawieniu.

1. Brzuszki

Kładziemy się na podłodze. Uginamy nogi w kolanach. Część lędźwiowa musi być przyciśnięta do podłoża. Dłonie kładziemy na klatce piersiowej (skrzyżowane). Unosimy klatkę piersiową lekko do góry. Podczas napięcia mięśni wykonuj wydech, najlepiej ustami, a przy rozluźnieniu wdech nosem. Pamiętajcie, nie wolno wstrzymywać powietrza!

2.Przekładanie nóg na bok

Kładziemy się na podłogę, ręce szeroko nogi do góry i przenoszę biodra z jednej strony na drugą, nogi mają nie dotykać podłogi.

3. Plank

Tuta odsyłam Was do całego wpisu poświęconego właśnie plankowi —> klik. Koniecznie się z nim zapoznajcie. 🙂

4. Kółka

Kładziemy się na podłogę, ręce wzdłuż tułowia, nogi do góry i zataczamy nimi kółka. Napinamy brzuch,odcinek lędźwiowy przyklejony do powierzchni. 10 powtórzeń w lewo i póżniej zmieniamy na prawo i kolejne 10 powtórzeń

5. Scyzoryki

Kładziemy się na plecach wyciągamy ręce i nogi i do góry równocześnie unosimy  ręce i nogi do góry odrywamy plecy od podłogi.

6.Unoszenie bioder

Kładziemy się na podłodze, uginamy nogi w kolanach potem nogę zakładamy na udo i lekko unosimy biodra do góry. Wykonujemy 20 powtórzeń. Inną wersją tego ćwiczenia jest unoszenie bioder ku górze z prostymi nogami.

Pamiętajcie, że same ćwiczenia za dużo nie dadzą. Potrzebna jest też dobra dieta i motywacja, której znajdziecie obok siebie mnóstwo. Musicie tylko chcieć ją dostrzec. Co do diety, to wszystkie wskazówki znajdziecie w dwóch zakładkach na blogu. Jedna z przykładowymi jadłospissami ==>klik,  a druga z ważnymi, pomocnymi informacjami ===> klik.

Dajcie znać jakie są Wasze ulubione ćwiczenia na brzuch i koniecznie napiszcie gdzie najczęściej trenujecie? W domu, a może na siłowni?

Pozdrawiam,

Dominika

5 KOMENTARZE

  1. Brzuch można zrobić, spinając mięśnie brzucha na podłodze – takie niepełne brzyszki, ale z rękoma na klatce piersiowej, żeby nie kusiło do szarpania całym ciałem. Efekty dobre, chociaż nie da się ukryć, że mocniej obrywa się górnej niż dolnej partii. Ale jak ktoś nie ma szczególnych warunków w domu, to IMO wystarcza. Ew drążek, ale na początku unoszenie nóg jest naprawdę trudne.

  2. witam, mi brakuje motywacji, aby ćwiczyć samemu więc postanowiłam skorzystać z trenera osobistego. Znalazłam odpowiedniego na http://aktywnytrener.pl/. Gdy już ktoś będzie mnie pilnował, to mam nadzieję, że na pewno się uda w końcu regularnie ćwiczyć.

  3. Dzięki za wpis 😉 Moje ulubione ćwiczenie to opisany wyżej plank 😉 Widać efekty, a satysfakcja z postępu jest jeszcze większa. Plank angażuje nie tylko mięśnie brzucha, ale też pleców, ramion, nóg i pośladków. Ma jeszcze inne zalety dla naszego zdrowia, o których można przeczytać tutaj -> http://ekoist.pl/co-daje-plank/. Niech artykuł będzie uzupełnieniem Twojego świetnego wpisu. Pozdrawiam

  4. najważniejsze w ćwiczeniach jest ich regularne wykonywanie, bo nawet te najlepsze nic nam nie dadzą, jesli będziemy je robili raz na tydzień 😉 a co do brzuszków to warto zaznaczyć że można robić też spięcia, jesli ktoś ma np. problemy z kręgosłupem i nie może go zbytnio obciążać

  5. Ja również uważam, że nie może zabraknąć regularności 😉 I zawsze najlepiej znaleźć trenera i po prostu – poprosić go o rady albo trenować pod jego okiem 😉 Osiągniemy wtedy szybsze i przede wszystkim – lepsze efekty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here