Metoda odchudzania 90/10 – O co w tym wszystkim chodzi?

13
Fitness Woman With Tape Measure Showing Her Waist On Black Background

Wyobraźcie sobie, że jesteście na diecie. Trzymacie się ścisło swoich wytycznych. Każdy Wasz cheat meal jest dokładnie zaplanowany, a Wy nie pozwalacie sobie na nic więcej w dniach, kiedy nie jest on wpisany w kalendarz. Ciągle liczycie swoje kalorie i nie ma u Was miejsca na odrobinę szaleństwa. Pora to zmienić!

Coraz więcej osób decyduje się zrezygnować z zaplanowanych cheat mealów na poczet metody 90/10, którą stosuję między innymi: Ewa Chodakowska, Sylwia Szostak i wielu innych zagranicznych trenerów oraz zwykłych osób takich jak ja czy Wy.

Czym jest metoda 90/10?

Jest to plan żywieniowy składający się w 90% ze zdrowych, odpowiednio zbilansowanych posiłków. Pozostałe 10% przypada na złe nawyki. Naprawdę nie ma w tym nic złego, jeżeli pozwolicie sobie 1-2 razy w tygodniu na produkt mniej zdrowy, zróbcie to! Nie planujcie tego specjalnie! Pamiętajcie po prostu o tym, żeby 90% Twojego jadłospisu była dobrze zbilansowana.

Gwarantuję Wam, że te 10% nie zrobi nikomu krzywdy! Nie zobaczycie wielkiego efektu jojo, a metoda 90/10 sprawia, że człowiek zapomina o tym, że jest na diecie. Wychodząc ze znajomymi, nie musicie martwić się o to, że nie możecie pozwolić sobie na piw*o, szklankę coli, bo nie mieści się ona w Waszym bilansie, niszczy cały Wasz wcześniejszy, zdrowy dzień. Po to macie te 10%, żeby skorzystać z tego w każdej chwili, a a nie w zaplanowanym co do dnia cheat mealu.

Pamiętajcie, że taki sposób odżywiania wspaniale pobudza metabolizm do pracy, a co za tym idzie, pozwala szybciej zobaczyć efekty treningów i zdrowego odżywiania. Mam nadzieję, że Wy nie odmawiacie sobie wszystkie i macie jakieś tam swoje ulubione, zakazane produkty, na które znajdujecie miejsce w swoim jadłospisie. Dodatkowo taka metoda odżywiania bardzo dobrze wpływa na nastawianie do odchudzania. Rezygnowanie ze wszystkiego jest dobre na chwilę. Nie da się z wszystkiego zrezygnować na zawsze, nawet nie ma takiej potrzeby. Osoby, które maja już do czynienia z metoda 90/10 na pewno potwierdzą, że naprawdę działa ona cuda.

Koniecznie napiszcie co jest Waszym ulubionym, niezdrowym produktem, który najczęściej gości na Waszych talerzach jako posiłek oszukany. U mnie to jest tłusty, ciężkostrawny hamburger z wielkim kawałem wołowiny, serem camambert i boczkiem! No po prostu kocham! 😀

Pozdrawiam,

Dominika

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułProdukty spożywcze po których czujemy większy głód.
Następny artykułWyzwanie treningowe – Nowa Ty na wiosnę !
Dominika
Młoda mama Lenki, zakręcona studentka, zakochana w sporcie i zdrowym odżywianiu. W wolnych chwilach zajmuję się blogowaniem. Zamierzam motywować Was do aktywnego trybu życia i udowodnić Wam, że można wszystko!!! Wystarczy tylko naprawdę tego chcieć.

13 KOMENTARZE

  1. Podbijam pytanie wyzej. A swoja droga jak to jest jesli zrobię SB danie chaet meal to potem mam kesc o regulernej porze i regularna ilosc kcal czy zrobic 1posilek przerwy bo jadlam TO danie z cheat meal?

  2. jak zdrowo przytyc zeby nie miec efektu jojo? czy jesli wczesniej mialam dosc niskokaloryczna diete to podnoszenie jej co tydz o 100 bedzie ok czy zbyt szybko?

  3. Pizza. Dużo sera. Bardzo dużo sera. Aż ścieka bokami 🙂 o wiele lepiej smakuje jedzona nie tak często. Do tego dużo pieczarek, serowy spod pizzy, tzn. Brzegi z serem. Kurczak, cebulka, kukurydza.

  4. A ja mam problem.Jem codziennie ok 1400 kcal (waga ok 61-62kg 174cm 20 lat) regularnie ćwiczę na siłowni od 2 tyg i waga nie drgnela 🙁 chyba ze źle patrzę albo coś jest nie tak wagę mam taką zwykłą nie elektroniczną i często się wacha.Sama nie wiem co jest nie tak, staram się jeść zdrowo 2 razy niestety wpadł cheat w Mcdonaldzie ale czy przez to waga by nie drgnęła?Proszę o pomoc 🙁

    • Radziłabym nie patrzeć konkretnie na wage, a posiłkować się centymetrem i po 2 tygodniach mogła zajść niewielka różnica więc dopiero wszystko przed tobą.

      • 3 tyg diety i ćwiczeń u mnie -5kg . 2 x mc donald na diecie zdecydowanie zwalnia metabolizm . Puste kalorie ktore odkladaja sie w postaci tkanki tluszczowej . Waga faktycznie sie nie sugerowac tylko mierzyć centrymetrem .

    • Moim zdaniem jesz za malo kcal. To tez mize byc przyczyna, ze waga nie spada. Policz sobie ile kcal powinnas jesc np na tym kalkulatorze: http://potreningu.pl/calculators/bmr
      I od wyniku odejmij jakies 100-200 kcal i obserwuj czy cos sie bedzie dzialo czy nie. Jesli nie, to odejmij kolejne 100 i wraz ze spadkiem wagi dalej ucinaj kalorie (bo wraz ze spadkiem wagi zapotrzebowanie jaloryczne maleje)

    • Po 1, wage masz prawidlowa
      Po 2, 1400 kcal to za malo i spowalniasz sobie metabolizm
      Po 3, tak jak dziewczyny mowia, wage odataw i zacznij sie mierzyc 🙂

    • Waga narazie będzie stała w miejscu dziewczyno! Najpierw spójrz na swoje ciało i wychodzace mięśnie! One też trochę ważą. Diety siłownię a się ludzie nie znają na tym co robią. Przykre.. :/

  5. Staram się jeść zdrowo, ale nie popadam w paranoję. Wolę zjeść do kawy ciastko, a najlepiej zrobić je sama 😉 Wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba mieć we wszystkim umiar i rozwagę;)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here