Wiele z Was chciałoby rozpocząć swoją przygodę z bieganiem. Jednak dostaję od Was wiadomości, że jakoś brakuje Wam motywacji. Postanowiłam Wam pomóc i stworzyć takie dodatkowe wydarzenia z którego będą  mogły skorzystać wszystkie chętne osoby. Mam nadzieję, że przynajmniej 10 osób podejdzie do tego bardzo profesjonalnie i będzie starało się wykonywać plan sumiennie. Zacznij biegać razem z Tipsi!!

Na wstępie chciałam podkreślić, że jest to plan dla osób początkujących :). Na FB przygotowałam ankietę i to właśnie Wy wybrałyście elastyczny plan treningowy trwający 6 tygodni :).

Od czego powinniśmy zacząć?

Myślę, że idealnym motywatorem dla Was będzie wydarzenie na Edomondo w którym pod uwagę będzie brana ilość przebytych km z biegania ( tym razem nie będą to kcal ale przebyty dystans ). Dlaczego tak wybrałam? Panie, które są szczupłe spalą zdecydowanie mniej kcal. od osób, których waga jest troszeczkę większa. Jeżeli macie telefon z androidem lub innym oprogramowaniem na które można ściągnąć aplikacje Endomondo, to dołączajcie do wydarzenia —> Rywalizacja Endomondo

Jak to będzie wyglądało?

Będę starała się przygotować dla Was posty, które pomogą wdrążyć się Wam w temat biegania. Między innymi przygotuję coś na temat odpowiedniego ubioru. Na FB stworzona zostanie grupa w której będziemy mogły dzielić się swoimi wynikami. Polecam Wam również przeczytać post —> Jak zacząć biegać? Znajdziecie w nim wiele wskazówek, które przydadzą Wam się

Od kiedy zaczynamy? Myślę, że od 20 stycznia a na początku marca zakończymy swój plan i jeżeli będą chętne osoby, to przygotuję coś mocniejszego 🙂  

Jak będzie wyglądał plan treningowy?

Biegamy 4 razy w tygodniu przez około 30 minut. Korzystając ze strony biegacz.pl przygotowałam dla Was taki plan:

Dzień tygodniaPoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątekSobotaNiedzielaRealizacja planu
Tydzień 1BiegXBiegxBiegxBieg30 sekund biegu / 4,5 min. szybkiego marszu (6 powtórzeń )
Tydzień 2BiegxBiegxBiegxBiegminuta biegu / 4 min. szybkiego marszu ( 6 powtórzeń)
Tydzień 3BiegXBiegxBiegxBieg2 minuty biegu / 3 min. szybkiego marszu ( 6 powtórzeń )
Tydzień 4BiegxBiegxBiegxBieg3 minuty biegu / 2 min. szybkiego marszu ( 6 powtórzeń )
Tydzień 5BiegXBiegxBiegxBieg4 minuty biegu / 1 min. szybkiego marszu ( 6 powtórzeń )
Tydzień 6BiegxBiegxBiegxBieg4:30 min.biegu/ 30 sekund szybkiego marszu ( 6 powtórzeń)
Tydzień 7BiegXBiegxBiegxBieg30 min.biegania bez zatrzymania!!!

Podpowiedzi dla osób początkujących:

  1. 10 minut przed treningiem przeznacz na rozgrzewkę oraz rozciąganie. Nigdy nie pomijaj tego punktu.
  2. Biegaj takim tempem, które pozwoli Tobie na swobodną rozmowę z drugą osobą.
  3. Po treningu nie zapomnij się porządnie rozciągnąć. Jest to tak samo ważne jak rozgrzewka.

UWAGA! Panie, które biorą również udział w wydarzeniu ” Idealne ciało do Walentynek ” powinny przeplatać treningi, żeby nie było Wam za ciężko. No chyba, że jesteście na tyle silnymi Kobietami, że znajdziecie dodatkowo 40 minut 4 razy w tygodniu na bieganie:).

Kto się podejmuje zadania? Ja tak!!! :)’

Pozdrawiam,

Dominika

60 KOMENTARZE

  1. Tipsi, wyświetla mi się następujący komunikat: “BRAK DOSTĘPU
    Przykro nam, nie masz dostępu do tej zawartości. Jeśli znasz jej twórcę skontaktuj się z nim lub nią i poproś o udostępnienie.”, a chciałabym dołączyć do rywalizacji na Endomondo.

  2. Chętnie bym zaczęła biegać ale nie wiem czy znajdę w sobie tyle motywacji. Bardziej chodzi mi o pogodę bo ja jestem człowiek zmarzluch ;p

  3. Ja wiele razy zastanawiałam się nad rozpoczęciem biegania… Jednak pogoda teraz mnie odstrasza… A do tego na moim osiedlu trwa budowa i wszędzie naokoło jest błoto po kostki :/ wiec nie wiem, czy nie przesunę sobie tego wyzwania na wczesną wiosnę…

    • Kochana nie ma co szukać wymówek 🙂 ja też biegam po błocie, kałużach itd. 🙂 Podczas biegania trzeba się ubrudzić! To jest tylko wymówka! 🙂 Dla chcącego nie ma nic trudnego 😉

      • mam ochotę spróbować i mogę się potem podzielić wnioskami ale najpierw chciałam się dowiedzieć czy ktoś może miał już z nią doczynienia 🙂 a czumu nie jesteś przekonana?

      • Moim zdaniem to ingerencja na zasadzie tabletek odchudzających…Czytałam o tym.Myślę, że jak przestaniesz je brać odczujesz ich brak i skutki uboczne murowane..ja bym nie ingerowała.Proponuje zdrowe odżywianie,bez obżarstwa i trochę się poruszać 🙂 30min dziennie nawet daje efekty, wiem po sobie 🙂 Interes nie zbyt tani, więc może zamiast tego kupuj sobie warzywa, owoce i inne produkty zdrowego jedzenia 🙂 i zgrzesz czekoladą raz na jakis czas jak ja ostatnio haha Pyszna była 🙂 Pozdrawiam Cię

  4. dolaczam dobwyzeania!tylko ze ja bede robic swoj trening!jestem na tyh 5 i calkiem dobrzedbrze mi idzie!kiedys myslalam ze ja i bieganie to wielkie no no avteraz chyba wole biegac niz cwiczyc;-)

  5. Z chęcią dołączę,zostawię męża z Dziećmi i wyrwać się chociaż na te parę chwil.Tylko mam pewien problem,może Ty mi zdołasz pomóc Tipsi.Mianowicie,ja chyba nie umiem tego robić,zawsze jak biegam,dostaję kołki,ledwo żyje i kondycja pada na twarz i tak sobie myślę,że może ja źle oddychamy?wiem,że już kiedyś ktoś pytał o prawidłowy oddech,ale zapytam Jeszcze raz…Tipsi błagam,naucz mnie oddychać!!! 🙂 Buziaki. Ps. Do Walentynek tez ćwiczę na ile moje roczne Monstersy pozwalają i chyba pupa mi się ujedrnila :Do

  6. Ja oczywiście się przyłączam bo już biegam od pewnego czasu, wiec będę kontynuowała swój plan, ale jestem z Wami i służę pomocą 🙂

  7. brzmi kusząco :))
    czekam za nowymi butami do treningu, do biegania już mam więc jak stopnieje śnieg to gruuubo się zastanowię :0

    nie chciałabym zniknąć 😛

    pozdrawiam :**

  8. a w czym biegacie jeżeli chodzi o górę – kurtka czy wystarczy bluza? no i chyba przydałaby się chociaż opaska na głowę -przynajmniej jak jest tak zimno 🙂

  9. Co Ty ze mną robisz dziewczyno?! 😛 3 tygodnie temu nie ruszałam się z kanapy a teraz ćwiczę z Tobą prawie codziennie, do tego korci mnie by spróbować tego całego biegania. To jest coś czego zawsze chciałam spróbować, ale nie wiedziałam jak
    Zarejestrowałam się na Endomondo i zobaczymy co z tego będzie 🙂
    Przyłączam się do pytania koleżanki z góry co na siebie założyć na górę? w samej bluzie nie będzie za zimno?
    Wielkie dzięki Tipsi, że jesteś i że zarażasz ruchem takie lenie jak ja :*

    • Kochana warto spróbować 🙂 Może akurat ” łykniesz bakcyla ” i pokochasz bieganie 😉
      Napisze post o tym jak się ubrać 😉
      Nie masz za co dziękować!:)

  10. Hej. Mogę od razu biegać po 30 min? Albo więcej może 60 min bo te 30sec to nic dla mnie. Mam 160cm 67 kg i mam 16 lat. Od września biegalam z miesiąc po 30,40 a nawet 60 min. Co polecasz? Do maja mi trzeba ważyć tak z 47kg

  11. Wiem już jak się ubrać. Plan zrobiony i jedno zaskoczenie. 7 tygodniowy plan biegania kończy się dokładnie 9.03 czyli w moje 20 urodziny! Mam nadzieję że wytrwam i dorobie się cudownego ciała do urodzin 😛 Pozdrawiam 🙂

    • Pewnie, ze tak. Bieganie jest najlepszym treningiem aerobowym. Ja w ciągu 12 minut biegania spalam około 100 kcal ( a ważę 50 kg ), osoby , które ważą więcej, to spalą więcej 🙂

  12. Witam Dziewczyny 🙂 Czytam i czytam, aż wreszcie sama postanowiłam podnieść tyłek z kanapy i jutro do Was dołączam 🙂 Jednak mam pytanie co do tych interwałów. Czy Endomondo będzie liczyło czas, czy muszę mieć osobno stoper, żeby odliczać te interwały? Będę wdzięczna za odpowiedź. Przesyłam pozdrowienia i życzę wytrwałości!! 😀

  13. Hejka Tipsi,wybrałam sobie super trasę,biegam po lesie więc dodatkowo relaksuję się ciszą i oddycham świeżym powietrzem.ńa razie w jedną stronę idę bardzo szybkim marszem,a z powrotem bieg.Zaliczyłam dzisiaj 5 km,biegłam dzisiaj 4 dzień,fakt,że lało się ze mnie jak z kranu,ale było warto.Pozdrawiam.

  14. Tipsi czy możesz mi coś doradzić,bo mój plan który sobie opracowałam przewiduje bieganie codziennie i codziennie ćwiczenia z Mel.B na razie daję radę,ale czy nie powinnam,robić sobie jakiejś przerwy,taki plan opracowałam sobie w akcie desperacji,ponieważ moje najlepsze spodnie nie przechodzą mi nawet przez biodra,moje ukochane Lee.I moje cholerne 15 kg do przodu,nie mogę patrzeć na siebie w lusterku,a jeszcze w maju ważyłam 58 kg póżniej pozwoliłam sobie podciągnąć wagę do 60 kg,bo córka powiedziała,że wyglądam za chudo.

  15. Nie wiem, czy będzie oddzielna strona dla biegaczy, ale ja się tutaj pochwalę, dzisiaj biegałam, chyba drugi albo trzeci raz w życiu, 16 min – 3 km, wiem, że mało, ale i tak jestem dumna, że się przemogłam, świetnie się biega, tylko muszę lepsze słuchawki skombinować.

  16. moi bracia Biegaja startują w zawodach w szczególności w begach górskie, a jaaaaa jakoś się za to nie mogę zabrać. Już nawet w szkole wolałam biegać na 100m. Jeszcze ten mróz za oknem i jak tu zacząć wyzwanie??? może na wiosnę ??? wiem wiem kolejna wymówka 🙁

  17. Proszę o pomoc
    Czy macie jakiś sprawdzony sposób na trening który szczególnie bedzie odchudzał i wyszczupła nogi?? Czy ktos osiągnął takie rezultaty dzięki jakimś ćwiczeniom?

    jestem załamana bo moje udo ma 61cm i chodź w czarnych spodniach nie wyglądają jakieś strasznie bo mam figurę dość proporcjonalną to nie możliwe jest dla mnie założenie krótkich spodenek.
    a masakrycznie to wygląda jak siedze i one się tak rozpłaszczają i wyglądaja na jeszcze większe :((

    w lipcu jadę na wakacje do Bułgarii a tam nie rozebrać się było by głupie, także błagam was o pomoc :0)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.