Udało Ci się osiągnąć wymarzone wymiary? Jednak Twoja skóra po zrzuceniu wielu, zbędnych centymetrów nie wygląda najlepiej? Brakuje jej jędrności?  Zwisająca skóra jest najczęściej skutkiem ubocznym szybkiego odchudzania lub po prostu porodu. U osób młodych skóra o wiele lepiej ściąga się, niż u kobiet starszych, które już rozpoczęły proces starzenia się, który powoduje spadek produkcji kolagenu i elastyny. Tak naprawdę bardzo ciężko jest pozbyć się tej nieszczęsnej skóry. Jednak nie ma rzeczy niemożliwych :). Trzeba próbować, próbować i jeszcze raz próbować. W dzisiejszym poście znajdziecie kilka wskazówek, które podpowiedzą Wam jak poradzić sobie ze skórą po odchudzaniu.

1) ODPOWIEDNIE NAWILŻENIE OD ŚRODKA

Pamiętaj, ze powinnaś wypijać minimum 1,5 litra wody dziennie. Dzięki temu skóra będzie bardziej nawilżona i naprawdę łatwiej jej będzie odzyskać jędrność.

2) WITAMINY I MINERAŁY

Bardzo ważne jest to, żebyś dostarczała swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów. Zadbaj o to, żeby Twoja dieta była bogata w warzywa oraz owoce  np.: kiełki, brokuły, cykoria, grejpfruty, jabłka. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne do pracy układu limfatycznego i krwionośnego np.: omega 3. Nie zapomnijcie również o błonniku,  Zadbaj również o to, żeby w Twoim jadłospisie nie brakowało krzemu, który wzmacnia warstwę kolagenową skóry, dzięki czemu staje się ona bardziej elastyczna. Znajdziesz go np.: w kaszach, warzywach korzeniowych. Bardzo ważna jest również witamina C, która pobudza syntezę kolagenu. Twój jadłospis powinien być bogaty również w potas, cynk, witamina A oraz E. Pamiętajcie o tym, że zakwaszenie organizmu ma negatywne działanie na stan skóry.

3) RUCH

Połączenie zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej uchroni Was przed efektem jojo. Ćwiczenia w naturalny sposób zapobiegają zwiotczeniu skóry i ujędrniają ciało.

4) MASAŻE 

Próbowałaś masażu przy użyciu szorstkiej rękawicy, który pobudza krążenie? Podobnie działa masaż ujędrniający przy użyciu strumienia wody. Taki masaż  skóry ZAWSZE kończymy zimną wodą, która zmusza nasz organizm do spalania tkanki ( ogrzania się ). Trzeba pamiętać o tym, żeby po takim masażu zastosować krem ujędrniający. Od siebie mogę polecić Wam pomarańczową serię LIRENE. Moja mama jest jej wierną fanką :). Nie zapomnij również o peelingu. Jeżeli chcecie poczytać więcej na jego temat, odsyłam Was do dwóch postów ====> Domowe peelingi złuszczające – klik oraz Peeling kawowy – klikWarto jest również udać się na kilka masażów przy użyciu baniek. Więcej na temat masażu przeczytacie tutaj ===> Modelowanie sylwetki – klik

5) TRENING SIŁOWY

Trening z wykorzystaniem ciężarów ujędrnia naszą sylwetkę. Osoby, które dużo trenują siłowo mają więcej tkanki mięśniowej, dzięki ciało nie jest wiotkie. Połączenie treningów siłowych oraz aerobów na pewno poprawi wygląd waszej skóry.

6) PRAWIDŁOWA POSTAWA SYLWETKI

Niestety wiele kobiet zapomina o tym, że prawidłowa postawa sylwetki całkowicie zmienia wygląd naszej figury. Pamiętaj o tym, żeby ZAWSZE chodzić wyprostowana, nie wydymaj brzucha,wypinaj pierś do przodu i zawsze pamiętaj o wielkim uśmiechu. Zobaczysz, że zyskasz więcej pewności siebie, a Twoja figura będzie prezentowała się zdecydowanie lepiej.

7)JOGA

Joga nie tylko pozwoli Ci wyciszyć się, ale również wpłynie na jędrność Twojej sylwetki. Naprawdę warto jest włączyć ją do swoich treningów. Jestem pewna, że wiele osób pokocha tą aktywność fizyczną :).

Oczywiście walka ze zwisająca skórą nie należy do najłatwiejszych. Musicie pamiętać o tym, że dopóki nie spróbujecie, nie będziecie wiedziały czy należycie do grona osób, którym się udało bez żadnych zabiegów chirurgicznych pozbyć się tej nieszczęsnej fałdki. Jeżeli udało Wam ujędrnić Waszą sylwetkę, podzielcie się sprawdzonymi trikami, które Wam w tym pomogły. Na pewno wiele kobiet skorzysta z Waszych wskazówek. Polecacie jakieś sprawdzone balsamy ujędrniające skórę ?:)

Pozdrawiam,

Dominika

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

27 KOMENTARZE

  1. Na cellulit polecam L-karnitynę w żelu od BingoSpa. Kilka lat temu używałam wersji z zieloną herbatą i byłam zadowolona, bo naprawdę ujędrnia. Obecnie nie stosuję, bo powiedziałam sobie, że nie kupię nic dopóki nie zużyję WSZYSTKICH moich balsamów czy kremów do ciała 😉 Z chęcią wypróbuję ten balsam Soraya, bo cena zachęcająca, a jak skład?

  2. Cieszę się, że sama jeszcze nie miałam takich problemów i moja skóra jest elastyczna. Dużo piję, ruszam się i dbam o odpowiednią dietę oraz naturalnie fakt, że jestem jeszcze młodziutka dają w tej sytuacji wiele.

    • Ja również polecam Tołpę. Jestem po 5 zabiegach body-wrap z użyciem kosmetyków wyszczuplających Tołpy i efekty są bardzo widoczne.

  3. Jogi nie polecam jak ktoś ma problemy z kręgosłupem, bo może wrócić z zajęć na noszach 😛 Ja zamieniłam Jogę na Zumbę i też widzę świetne efekty 🙂

    • Jogę poleca się osobom z problemami z kręgosłupem, tylko trzeba umiejętnie wykonywać ćwiczenia, wtedy ma ona wręcz zbawienny wpływ na nasz kręgosłup..

  4. cześc dziewczyny ja mam ok. 40 lat i zmagam sie z brzuchem jak w ciąży cokolwiek zjem do tego jestem [po operacji kręgos. szyjnego chce schudnąć ale nie wiem jakie ćwiczenia mogę wykonywać pomóżcie kochane

  5. Masaż bankami chińskimi..robię sama w domu i na prawdę skóra staje się jędrniejsza..nieduży wydatek..bańki 4 szt.-16 zł plus oliwka 10/12 zł, najlepsza w żelu, która wystarcza na bardzo długo..od niedawna również stosuje koncentrat cynamonowo kofeinowy..dzięki niemu zmniejszyły mi się również rozstępy pozostałe po dwóch ciążach..z czystym sumieniem – pomaga !! lecz wszystko wymaga czasu i systematyczności..

    • a jak nauczyła się Pani metody "masażu"? Interesuje mnie to, ponieważ moje próby zawsze kończyły się frustracją: bańka się zsuwała lub tak przyssała, że nie dało rady nic podziałać=( no i te straszne siniaki…

      • Jeżeli chodzi o masaż Bańką chińską nie może on powodować bólu oraz zostawiać siniaków oznacza to że bańka jest za mocno przyssana i wtedy nie należy jej odrywać na siłę, trzeba podłożyć palec i upuścić z niej powietrze.
        Proszę również pamiętać że okolice brzucha masujemy zawsze zgodnie ze wskazówkami zegara ponieważ tak przebiega w naszym organizmie okrężnica masując na odwrót można zrobić sobie krzywdę ;( po za tym warto przed masażem bańką pomasować brzuch rękami aby dobrze go "naoliwić";) potem trochę oliwki na rękę i naoliwić bańkę 🙂 następnie zacząć masaż, bańka musi gładko sunąć po naszej skórze nie należy jej ciągnąć.
        Uda zawsze masujemy od kolana w górę przednią część tylna również od dołu podkolanowego do pośladka. Czyli od kolana w górę odrywamy bańkę i powtarzamy ten ruch.

  6. Tipsi powiedz mi czy do peelingu kawowego uzywac fusow z ktorych juz wczesniej byla zrobiona kawa czy ze świezej kawy?Bo chyba nie bylo napisane 😉 pozdrawiam

  7. A ja moje kochane kobitki w ciąży ważyłam 91kg… po porodzie 94.5 – 5.12 rodziłam dziecko. nie miałam w ogóle obcisłej skóry a obecnie ważę 78 kg ćwiczę odżywiam się zdrowo i mam bardzo jędrne skórę. DODATKOWO stosuje serum soraya kuracja antycellulitowa – dieta komórkowa nie pamiętam dokładnie. Smaruje się zawsze przed treningiem aerobowym – też fajne działanie z jednej strony chłodzi z drugiej ciało oddaje ciepło. Efekty też są ale nie nazwałbym tego spektakularnymi efektami na to ile cwicze- 6razy w tyg plus 7 dnia pilates lub jazda rowerem. Także nie tyle obcisła skóra co cellulit 🙁

  8. Polecam serię Multimodeling firmy Ziaja. Na początku stosowałam balsam antycellulitowy a teraz wyszczuplający. Ponadto fantastyczne serum ujędrniające biust. I wszystko w cenie ok. 10 zł. Przy regularnym stosowaniu widać efekty po ok. miesiącu.

  9. Witam. Jestem mama dwojki dzieci. Od tygodnia zaczelam 70-dniowy plan cwiczen z Mel B. wybralam wlasnie Mel B poniewaz motywuje mnie ona do pracy. KIedys rowniez z nia cwiczylam po pierwszej ciazy ale zaprzestalam niestety… teraz czuje ze to moj czas na cwiczenia i zdrowsze odzywianie.. jestem zmotywowana waszymi metamorfozami… moj problem polega na tym ze po ciazach mam za duzo skory, a najbardziej widac to na brzuchu… chcialabym pozbyc sie nadmiaru tej skory i ujedrnic cialo przede wszystkim na posladkach, udach.. nie moge juz patrzec na swoje cialo a zwlaszcza brzuch.. problem tylko w tym czy to co robie tzn. ten plan z mel b to dobry wybor? Moze powinnam przerzucic sie na inny? zalezy mi tylko aby w duzej czesci byla to mel b. z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc, radę, wskazowke… mam nadzieje ze uda mi sie poczuc sie dobrze i nie wstydzic sie wyjsc w spodenkach badz bikini… pozdrawiam

  10. Witam. Jestem mama dwojki malych dzieci. od tygodnia zaczelam swoja przygode ze zmiana siebie… wybralam 70-dniowy plan cwiczen z Mel B. wybralam wlasnie te trenerke poniewaz lubie jej entuzjazm, dodaje mi sil podczas treningu 🙂 moj problem polega na tym ze po dwoch porodach mam nadmiar skory zwlaszcza na brzuchu. reszta ciala nie jest w ogole jedrna dlatego chcialabym to zmienic. skupic sie szczegolnie na posladkach i udach… nie mowiac juz o tym nieszczesnym brzuchu.. boje sie ze taki mi zostanie. waze 52-53 kg przy wzroscie 170cm. nie chce zejsc z wagi bo jest dobra ale oczywiscie zaczelam takze zdrowiej sie odzywiac pracuje jeszcze nad ta dieta bo to moj pierwszy raz kiedy mam takie postanowienie.. ale jestem mysle na dobrej drodze. czuje ze to moj czas. chcialabym nie wstydzic sie wyjsc w spodenkach badz w bikini.. moje pytanie, wybralam dobry plan, czy moze przejsc na inny? z gory dziekuje za jakakolwiek porade, wskazowke. nie mam do kogo sie zwrocic a twoja strona mnie bardzo zaciekawila, szczegolnie te matmorfozy dodaja sil.. pozdrawiam 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.