Jakiś czas temu na blogu nie pojawił się post z tej serii. Cieszą się one dużą popularnością. Bardzo często dostaję na maila propozycje pytań, które powinnam tutaj umieścić. Staram się wybierać te, na które większość z Was chciałaby znać odpowiedź. Mam nadzieje, że dzisiejsze ” Fakty i mity związane ze zdrowym stylem życia ” spodobają się Wam tak samo jak te, które już opublikowałam. 1) ” Cześć Dominika. Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego jedzą posiłki regularnie 5 razy dziennie chudniemy , a jedząc mniej posiłków dziennie i rzadziej , tyjemy. Nie mogę tego zrozumieć. Jak będziesz miała czas, to proszę o odpowiedź. Dzięki ”  Kiedy nasz organizm dostaje nieregularne posiłki i bardzo małe, to zaczyna magazynować zapasy, którymi jest tkanka tłuszczowa. Kiedy dostarczamy jemu regularne posiłki, to nie musi on tworzyć sobie zapasów. Dzięki temu wzrasta nasz metabolizm i szybciej spalamy tkankę tłuszczową. Głodzenie się może Nam tylko zaszkodzić. Nigdy tego nie róbcie. Wiem, że wiele z Was na pewno kiedyś próbowało stracić tak zbędne cm i same wiedzie, że to nie przynosi efektów.

Aktywność fizyczna + racjonalne odżywianie = FIT CIAŁO:)

2) ” Czytałam kiedyś, że ciężkie treningi i uboga dieta doprowadzają do tego, że nie chudniemy a Nasze ciało zaczyna wyglądać jeszcze gorzej. Możesz się do tego odnieść?”

Zgadzam się z tym w  100% . Bardzo ważny jest posiłek przed i po treningiem. Możecie o nich poczytać tutaj —-> Co jeść przed treningiem ?  , Co jeść po treningu?  . Jeżeli połączymy ciężkie treningi wraz z ubogą dietą, to Nasz organizm zacznie spalać Naszą tkankę mięśniową, a tłuszczyk zostawi sobie po to, żeby mieć zapasy z których będzie mógł korzystać. Jest to bardzo często popełniany błąd przez wiele osób.

3) ” Cześć Tipsi, Czy mogę jeść bardzo dużo owoców ? Przeczytałam, że składają się one z cukrów. I teraz nie wiem czy dobrze robię. Zjadam około 5 owoców dziennie, bo zabijają u mnie chęć na słodycz. ” 

Niestety  owoce  nie zawierają tylko witamin, ale również cukry proste, które zamieniają się w tkankę tłuszczową. Osoby, które chcą  stracić kilka cm powinny ograniczyć spożywanie owoców przede wszystkim nie powinniśmy spożywać ich wieczorem. Oczywiście nie można ich całkowicie eliminować.

Pozdrawiam,

Dominika

Przeczytaj także resztę postów z tej serii: 

Fakty i mity na temat zdrowego stylu życia

Fakty i mity na temat zdrowego stylu życia 2

Fakty i mity na temat zdrowego stylu życia – 1

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

2 KOMENTARZE

  1. Tipsi, czy Ty konsultujesz z kimś swoje wypowiedzi odnośnie odżywiania?
    Pamiętajcie, że termin “owoce” obejmuje setki typów. Są owoce tzw “fermentujace” (np. jabłka), które lepiej jeść na czczo, pół godz przed posiłkiem, są także takie jak maliny, które można łączyć z jogurtami etc bo nie fermentują w żołądku. Jedne mają bardzo wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że działają podobnie jak słodycze i mogą powodować ataki głodu, inne z kolei (avocado), mają na nas bardzo dobry wpływ, oczywiście jedzone z umiarem i z odpowiednimi pokarmami. Kwestia odżywiania i owoców jest bardzo złożona, nie można tego opisać kilkoma zdaniami. Generalnie fruktoza omija jeden ze szlaków przemian metabolicznych, więc niejako jest metabolizowana szybciej niż glukoza i dlatego też łatwiej odkłada się w postaci znienawidzonego tłuszczyku, o czym należy pamiętać. (diety owocowe to totalna porażka). Moim zdaniem i wg mojego doświadczenia, owoce jak najbardziej, ja jem je przed śniadaniem (np. jabłka) i czasem na 2 śniadanie, w godzinach popołudniowych staram się unikać i myślę, że to dobra “polityka”. Pozdrawiam

  2. Hej! Co do ostatniej odpowiedzi, polemizowałabym. Wszystko zależy od rodzaju owoców oraz od tego czy jadamy je ze skórką, czy nie. Np. nie musimy się martwić zupełnie o spożywanie jabłek ze skórką, bo błonnik w niej zawarty sprawia, że fruktoza nie wchłania się na tyle szybko i nagle, by została zamieniona zaraz w tłuszcze do zmagazynowania. Dzięki błonnikowi proces wchłaniania się wydłuża i normalizuje. Inaczej jest na przykład z bananami, które w miąższu błonnika raczej niewiele posiadają, a ze skórą ich przecież nie zjadamy. Wieczorem w ogóle zaleca się nie jadać węglowodanów, którymi to owoce niewątpliwie są. Oczywiście osoby, które są na redukcji powinny ich spożywać mniej, ale jest to świetny zamiennik niezdrowych słodyczy, więc z dwojga złego… 🙂 Nie demonizujmy zatem owoców i jedzmy na zdrowie, ale w całości. Pozdrawiam serdecznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.