Coraz częściej owsianka gości na wielu stołach jako najważniejszy posiłek dnia – śniadanie. Kilka miesięcy temu na blogu pojawił się post z ciekawymi przepisami na wykorzystanie owsianki ===> Owsianka na 6 sposobów – klik. W dzisiejszym poście chciałabym skupić się na zaletach owsianki.
1. Bogactwo witamin

W owsiance znajdziemy miedzy innymi: witaminy B6 ( pozytywnie wpływa na koncentrację i zapobiega anemii ), B1 ( wspomaga walkę ze zmęczeniem, poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci ), E i PP oraz mikroelementy: potas, wapń, jod, selen, magnez, fosfor, krzem, cynk, mangan. Znajdziemy w niej również błonnik, kwas foliowy, kwas pantotenowy oraz tłuszcze nienasycone.

2. Samo zdrowie

Nie wiem czy wiecie, że owsianka zajmuje trzecie miejsce w rankingu na najzdrowsze pokarmy świata. Przed niż znajdziemy owoce acai oraz czosnek. Nie ma na co czekać! Jeżeli jeszcze nie spróbowaliście owsianki, koniecznie to zróbcie.

3. Łatwa dostępność

Tak naprawdę płatki owsiane są ogólnodostępne. Znajdziecie je w każdym sklepie. Kosztują naprawdę niewiele. Z płatków owsianych można wyczarować wiele cudów. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej. Możecie łączyć je z różnymi produktami na wiele sposobów. Na początku wpisu wkleiłam Wam link do poprzedniego postu w którym pokazałam Wam, że owsianka nie musi być nudna.

4. Wpływ na nasze zdrowie

Płatki owsiane polecane są osobom zmagającym się z problemami układu trawiennego – pozytywnie wpływają na śluzówkę przewodu pokarmowego. Systematyczne spożywanie owsianki pomoże nam zwalczyć problemy ze wzdęciami, zaparciami oraz zgagą. Nie możemy również zapomnieć o tym, że płatki obniżają poziom cholesterolu ( oczywiście tego złego ), stabilizują poziom cukru we krwi, zapobiega rozwojowi miażdżycy. Polecane są także osobom, które prowadzą aktywny tryb życia, chcą zmienić swoją sylwetkę i nawyki żywieniowe. Tak naprawdę owsianka jest dla każdego! 🙂

5. Źródło przeciwutleniaczy

Teraz miłą informacja dla wszystkich pań. Owsianka posiada w sobie przeciwutleniacze, które opóźniają proces starzenia. Pozytywnie wpływają na wygląd naszej skóry, włosów, paznokci. Nie pozostaje nam nic innego niż jedzenie owsianki i cieszenie się pięknym, młodym wyglądem :).

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Was do tego, że owsianka jest bardzo zdrowa i teraz już wiecie dlaczego warto jeść owsiankę. Macie jakąś swoją ulubioną wersję owsianki? Z chęcią poznam Wasze pomysły na owsiankę:).

Pozdrawiam,

Dominika

43 KOMENTARZE

  1. A ja nie cierpię:) bardzo mi przykro, ale owsiankę jem za karę, nawet z owocami. Sto razy bardziej wolę jajecznicę z pomidorami albo twaróg ze szczypiorem i porządnym kawałkiem chleba z masłem. Nie przekonają mnie wszelkie zalety świata.

  2. Ja owsiankę jem codziennie na sniadanie juz połtora roku i nie wyobrazam sobie zjeść co innego. Owsiankę zalewam wrzątkiem, dodaję rodzynki, wiórki kokosowe, słonecznik, otręby i jak nie zapomnę szczyptę kurkumy. Ewentualnie jak kończą mi się zapasy banana lub jakies owoce sezonowe.

  3. Polecam dla tych, ktorzy nie cierpia owsianki a sa aktywni fizycznie, aby sprobowali z odzywka bialkowa. Osobiscie rowniez nie cierpialam owsianki. Nie cierpie papek. Fu! Ale jako ze narazie jestem na redukcji uzywam izolat bialka serwatkowego firmy qnt o smaku czekolady. Zalewam 35g owsianki (dwie garsci) wrzatkiem, jak wystygnie wsypuje 25g (jedna miarka) odzywki i 22g orzechow i jest super. Powstaje z tego musli a nie obrzydliwa papa. Jest suuuper! Jako ze nie lubie dodawac zadnych owocow do owsianki, a sa wazne w sniadaniu, jem je po owsiance w calosci:))) jesli ktos nie jest na redukcji polecam wymieszac owsianke z naturalnym kakao i dorzuc orzechy:)))

  4. Może to głupie pytanie, ale mogłabyś podać przepis jak przygotować owsiankę? Słyszałam o niej tyle dobrego, ale ostatnio zrobiłam ją sobie na śniadanie i wyszła okropna 🙁

  5. Tipsi mam pytanie odbiegające od owsianki. Nie ćwiczyłam od pół roku ani na wf ani nigdzie. Teraz się biorę i chce zrzucić i zrobić rzeźbę. Głównie chodzi mi o brzuch, nogi i pupę. Będę ćwiczyć z mel b. Czy mam na razie robić tylko Cardio czy ćwiczenia na poszczególne partie ciała też? 🙂

  6. owsianka byłaby okay gdyby nie zawartość glutenu( można kupić bezglutenową), który jest większym zabójcą niż cholesterol . Warto o tym wiedzieć.

  7. A ja najbardziej lubię owsiankę na mleku! Nie wyobrażam sobie jeść zalewaną wodą. Wtedy i bez dodatków jest najpyszniejsza na świecie. 🙂

  8. Ja kocham owsianke, ale tylko tą gotowaną na mleku, więc trochę mniej fit 😉 moja ulubiona to ta z połówką banana, łyżeczką miodu i cynamonem <3 mniam 😀

  9. Moja ulubiona owsianka na wodzie z zurawinà..rodzynkami..bananem…granatem mleczkiem kokosowym polane odrobina miodu:) mnia mniam

  10. Uwielbiam owsiankę,jem codziennie na śniadanie urozmaicam różnymi owocami. dodaję miód 🙂 Pyszna,najlepszy start na każdy dzień.

  11. Ja owsiankę bardzo lubię i jeśli ją jem to z mlekiem sojowym (nietolerancja laktozy), siemieniem, owocami sezonowymi/(często) banan i jagodami goji, przyprawy: cynamon+kardamon+imbir
    Niestety zauważyłam, że jak jem któryś dzień z kolei owsiankę mam napuchnięty brzuch, wzdęcia, kolki.
    Czy ktoś może tak ma ? Czy to może być kwestia owsianki?

    • O, to właśnie! Mam identycznie :/ wzdęty brzuch i tak jakby się przewracało mi w brzuchu 🙁 a szkoda, bo owsianka z owocami sama pychota

  12. Ja zawsze używam płatków owsianych blyskawicznych i robie owsianke bez gotowania z jogurtem naturalnymi i jakimis owocami. Ostatnio dodaje jeszcze troszkę mleka i z bananem miksuję ją. W ten sposób otrzymuję pyszną "papkę", którą można łatwo i przyjemnie spałaszować z rana! 🙂

  13. Ja jem owsiankę od roku, bardzo często ale nie codziennie, bo lubię zjeść też co innego. Owsiankę lubię najbardziej w formie zapiekanej, pyszna! W dodatku bardzo łatwa do przyrzadzenia, można ją pozniej zabrać w pojemniczku na 2 śniadanie

    • Jem codziennie uwielbiam!
      szklanka mleka sojowego do tego 4 łyżki płatków owsianych,łyżka siemienia lnianego,łyzka cynamonu i gotujemy 2min przelewamy do miseczki zostawiamy ok 5 min dodajemy banana i troche miodu.Przepyszne! A energia na treningu-poziom max
      🙂

  14. Kocham owsiankę! 😉 kiedyś po tygodniu mi się nudziła i było mi niedobrze jak na nią patrzyłam. Teraz, od ok. 3 miesięcy jem ją codziennie! ;D nie ma nic lepszego. Moja ulubiona, to z siemieniem lnianym, słonecznikiem, świeży banan i do tego cynamon 😉 pycha!

    Pozdrawiam Cię serdecznie, informacje bardzo przydatne 😉 Na pewno będę częściej wpadać na Twojego bloga 🙂

  15. To ja mam jakoś odwrotnie :/ chyba nadmiar błonnika niekorzystnie wpływa na mój układ trawienny, bo zawsze po zjedzeniu owsianki, czy to na mleku, czy na wodzie, moczonej przez noc, czy robionej rano, zawsze przewraca mi się w brzuchu i mam wzdęcia :/ a tak bardzo chciałam ograniczyć spożywanie pieczywa…jem je tylko rano na śniadanie, bo niestety nie mam pomysłu już na tą owsiankę :/

  16. Moja owsianka: 3 garści owsianka błyskawicznej, szczypta soli, pół łyżeczki cynamonu- zalewam wrzątkiem. Następnie dodaje Rodzynki lub żurawine, czasami dodaje migdały. Całkiem dobra. 🙂

  17. 6 lyzek platkow owsianych zaparzyc woda- zlac jak za duzo :p potem dodac naturalny jogurt – z tych malych:) , banana pokroic, ze 3 orzechy wloskie:) lub czasem zamiast banana dodaje zurawiny suszonej, rodzynki:) MNIAM! moje ulubione sniadanko <3

  18. ja jem owsiankę codziennie na śniadanie – na wodzie, z jagodami Goji i borówką amerykańską albo bananem – zapomniałam, co to są problemy z cerą, a niestety mimo upływających lat wciąż pryszczyki większe i mniejsze lubiły o sobie co jakiś czas przypomnieć 🙂

  19. Moje najukochańsze śniadanie to właśnie owsianka na mleku z migdałami, siemieniem lnianym, otrębami, bananem i gruszką, pychota! Dobrze przeczytać jak bardzo korzystny wpływa ma na moje zdrowie:)

  20. uwielbiam owsiankę, szczególnie teraz, gdy jestem w ciąży i mam lekkie problemy z zaparciami i wzdęciami… jest cudowna! ja jem owsiankę na mleku, z bananem, rodzynkami, pestkami dyni i łyżeczką kakao by była słodsza 🙂

  21. Mi najlepiej z rana pasuje wersja: 3 łyżki płatków owsianych, łyżka się mienia lnianego, łyżka nasion chcia, przecież z pomidorów, zioła prowansalskie, pieprz ziołowy, trochę curry i jogurt po zagotowaniu już przed samym jedzeniem ^,^

  22. ja owsiankę najczęściej jem z jogurtem, łyżką kakao na zimno i bananem lub jabłkiem 😀
    przepyszna! polecam wszystkim!

  23. Ja uwielbiam owsiankę, ale mam po niej takie rewolucje jelitowe, że musiałam z niej zrezygnować. Może ktoś zna sposób na jedzenie owsianki i uniknięcie gazów i wzdęcia.

  24. I ja nie wyobrażam sobie dnia bez owsianki! Jem ją codziennie na śniadanie i naprawdę zaspokaja mój żołądek na bardzo długi czas. A przyrządzam ja z mlekiem: 3/4 szkl. mleka gotuje z 3 łyżkami otrąb górskich, wkrajam do tego jabłko a do smaku dodaje cynamon ( nieraz zdarza mi sie pół łyżeczki miodu i niewielka ilośc słonecznika ) pychota! 😉
    Polecam wszystkim 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.