W dzisiejszym poście chciałam przedstawić Wam 6 błędów popełnianych podczas zdrowego odżywiania. Myślę, że większość z Was je popełnia. Jeżeli chcecie być w 100% zadowolone z Waszej sylwetki, to musicie wyeliminować je ze swojego życia. Dzięki temu zauważycie, że aktywność fizyczna połączona ze zdrowym odżywianiem przyniesie szybsze i lepsze efekty wizualne. 1) Niewystarczająca ilość płynów, którą dostarczacie swojemu organizmowi

Pijąc za mało wody, możesz doprowadzić do zatrzymania wody w naszym organizmie, co powoduje puchnięcie ciała i przybieranie na wadze. Więcej o zatrzymaniu wody w organizmie możecie przeczytać tutaj: Zatrzymanie wody w organizmie

2) Nieregularne spożywanie posiłków

Jeżeli przyzwyczaisz swój organizm do regularnego dostarczania mu składników odżywczych w równym odstępie czasowym, co  3-4 godziny, to nie będziesz odczuwała głodu i uregulujesz tempo przemiany materii. Nieregularne spożywanie posiłków zmusza organizm do tworzenia ” zapasów ” n gorsze chwile w postaci tkanki tłuszczowej,

3) Najważniejsze jest śniadanie!
Jeżeli zdarza się Wam wychodzić do pracy / szkoły bez zjedzenia tego posiłku, to musicie to jak najszybciej zmienić. Śniadanie musi być syte i składać się z  produktów bogatych w białko, owoców w których znajduje się duża ilość błonnika oraz węglowodanów złożonych.

4) Produkty light
Chciałam Was przestrzec przed kupowaniem produktów typu light, które są tylko chwytem reklamowym w dzisiejszych czasach. Barak cukru oznacza, że został użyty asprtam (oznaczany jak E951 ) Nigdy nie kupujcie produktów z dopiskiem ” lekki ” bądź ” light “.

5) Nieurozmaicona dieta

Zapewne wiecie, że stosowanie tych samych treningów w pewnym momencie przestaje działać na nasze ciało, a my nie zauważamy efektów. Tak samo jest z dietą. Staracie cię, aby wasze jadłospisy były, zdrowe, smaczne a przede wszystkim urozmaicone. Nie jedzcie cały czas brązowego ryżu i piersi z kurczaka:). Bawcie się gotowaniem! 🙂

6) Za mała ilość kcal.
Ten błąd najczęściej popełniają młode Dziewczyny, które szybko chcą stracić na wadzę. Pamiętajcie, że organizm jest cwany i w takich sytuacjach, jeżeli brakuje mu energii, to czerpie ją nie tylko z tłuszczu ale również z mięśni. Drastyczne ograniczenie kcal. gwarantuje również efekt jo jo.

Chciałabym, żebyście po przeczytaniu tego postu zastanowiły się jakie błędy popełniacie. Może uda Wam się wyeliminować je ze swojego życia?;) Takich błędów jest zdecydowanie więcej i jeżeli dzisiejszy post spodoba Wam się, to za jakiś czas powstanie jego kontynuacja.

A na koniec jeszcze kilka wskazówek :

1510398_240389956143514_1207664443_n

Pozdrawiam serdecznie,

Dominika

zestawy startowe neonail z dodatkowym lakierem gratis

60 KOMENTARZE

    • ja nie polecam tej z Decatlonu. Na dniach będzie mata w Lidlu za 30 zł i z tego co widziałam naprawdę solidna 🙂

    • Ja również nie polecam tej najtańszej z Decathlonu, po tygodniu była już dobrze obszarpana, natomiast ta za 39,99 składa jest trochę lepsza i polecam na start. Wprawdzie zostają mi na niej odciski po butach ale nie szarpie się jak ta za 9,99 zł
      Pozdrawiam

    • Cos chodzi o to ze te babelki pobudzaja COS(niewiem co konkretnie) ale sprawia to ze jestesmy glodni, a poza tym gaz sprawia ze brzuch moxe byc wzdety.. cos takiego

        • Skoro nie lubisz niegazowanej na rynku dostępne są wody lekko gazowane. Zawierają dużo mniej “bąbelków”, ale czuć przyjemne mrowienie 😉

        • Polecam muszynianke. Woda zmineralizowana, najzdrowszea wśród tych, które są dostępne na rynku ze względu na wysoką zawartość składników mineralnych na litr wody (ponad 2000 mg/l). Myślę, że ja polubisz 🙂

          • czy takiej wody nie powinno sie pic w odpowiedniej ilosci? czy woda mineralna o jak to napisalas wysokiej zwartosci skladnikow mineralnych pita w duzych ilosciach / dzien nie bedzie szkodliwa? Nie lepiej opierac sie o zwykla wode zrodlana?

      • Picie wody nasyconej dwutlenkiem węgla wzmaga zakwaszanie organizmu.Jest to niekorzystne zjawisko dla naszego organizmu dlatego też lepszym wyborem jest mineralna woda niegazowana 🙂

  1. Z tym śniadaniem to prawda – zwykle je zaniedbywałam, bo mało czasu, bo lepiej dłużej pospać itd. – ale teraz bardzo się pilnuję, zawsze jem rano porządny posiłek i musze powiedzieć, że czuje się znacznie lepiej przez cały dzień.

  2. Fajny post !! 🙂
    mam pytanko, na różnych stronach piszą, że nie powinno się popijać podczas posiłków. Czy to prawda? Jeśli tak to dlaczego ?:)

    • Nie powinno się popijać, ponieważ robiąc to rozrzedzasz swoje soki żołądkowe i proces trawienia jest przez to bardzo utrudniony. Poprawnie powinno się wypić pół godziny przed posiłkiem PRZYNAJMNIEJ szklankę wody (250) dlaczego? Żeby rozciągnąć żołądek, który (zależnie od metabolizmu) mógł się skurczyć, dzięki temu będziesz mogła zjeść porcję jedzenia odpowiednią dla swoich zapotrzebowań, a nie opcję minimalną, co podbija do punktu o jedzeniu za mało kalorii. Później po posiłku też powinno się odczekać kolejne pół godzinki. Sam posiłek też nie powinien zająć Ci 5min :p

  3. Fajny post !! 🙂
    mam pytanko, na różnych stronach piszą, że nie powinno się popijać podczas posiłków. Czy to prawda? Jeśli tak to dlaczego:)

  4. A o najważniejszym Pani zapomniała, nie łączyć węglowodanów z białkami i to jest bardzo ważne. Nie je się owoców od razu po posiłku. A co do kolegi o piciu podczas jedzenia. Nie powinno się popijać kęsów pokarmu płynem w trakcie posiłków. Rozcieńcza on soki żołądkowe i utrudnia trawienie. Najodpowiedniejszym rozwiązaniem jest spożycie płynów przed posiłkiem, gdyż szybciej dostaje się on do dwunastnicy, jest wchłaniany i nie powoduje rozcieńczania soku żołądkowego. Nawyk picia płynów podczas posiłków prowadzi do powstawania zgagi, wzdęć i zaparć. Jeśli chcielibyśmy wypić płyn po posiłku powinno być to około 30 minut do 2 godzin po konsumpcji.

  5. Ale nie ma wody mineralnej niegazowanej !! To są wody źródlane, których podobno nie powinno się pić w dużych ilościach. Prawdziwa woda mineralna zawsze będzie gazowana. To jak to jest ??

  6. Co do produktów “light” – taki na przykład serek wiejski light, jogurt itp, raczej nie ma żadnego dodawanego cukru, tylko zmniejszoną ilość tłuszczu, więc to chyba nie problem? 😉

  7. Ja cwicze juz bardzo dlugo ale popelnialam blad nr.6 I dlatego pewnie nie widac miesni…! Jadlam tylko warzywa I bialko, natomiast weglowodany omijalam z daleka! Postanowialam to zmienic.. pozdr.

  8. Przyznaję rację Pauli, light powstaje w procesie odwirowania cząsteczek tłuszczu z mleka, na zasadzie różnicy w gęstości (tłuszcz na powierzchni/ podstawy chemii/fizyki) Nie zawsze ‘light’ ma furę dodatków, wystarczy czytać etykiety. A już na pewno nie serek wiejski. Inna kwestią jest to, że tłuszcz mleczy jest po prostu zdrowy, wiec wybór wersji light nie ma aż takiego znaczenia, chyba że w kwestii preferencji smakowych. Pamiętajmy, że to nadmiar węgli jest metabolizowanych na tłuszcz, który jest naszą zmorą 🙂

    • Często ma odwirowany tłuszcz mleczny a dodany roślinny, co też nie jest ok, bo nie wiadomo jakiej on jest jakości, ale zapewne słabej. Poza tym często jest napisane, że nie ma cukru, ale za to jest słodzik, jakiś aspartam lub coś podobnego, choć to zazwyczaj w owocowych.

    • cóż jeśli chodzi o tłuszcz w produktach light to zazwyczaj jest zastępowany skrobią i innymi stabilizatorami śmieciami no bo czymś musi jak to mówią równowaga w naturze musi być;) więc często gęsto wychodzi na to że wartość kaloryczna niewiele się różni od produktu podstawowego

  9. Hej, mam pytanie: czy robię bardzo bardzo duży błąd jeżeli po przebudzeniu jem jogurt a dopiero po 3 godzinach normalne śniadanie? Czasowo mi to dużo lepiej pasuje 🙂

  10. Witam. Mam takie pytanie, troche z innej beczki ale dotyczące diety. Jestem osobą dość szczupłą, 55kg przy wzroście 172 (niektórzy nawet mówia ze zbyt szczupłą) i moim celem jest PRZYTYCIE i wyrobienie mięśni. Mam tylko troszkę tłuszczu na brzuszku. Czy przy normalnym a nawet przedadzonym odżywianiu mogę zniwelowac oponkę? Oczywiście ćwiczenia to podstawa. Martwię się tylkp o to, że nie dam rady spalić tłuszczyku gdy nie zastosuje odchudzającej diety, która jest wykluczona! Ja mam ten problem że nie podobam się sobie tak szczupła! 😉 proszę o jakąś poradę ;).pozdrawiam. naprawdę ciekawy blog!

  11. Witaj Tipsi,całkiem niedawno natrafiłam na twojego bloga! Muszę przyznać e jest genialny! Odwalasz kawał świetnej roboty! 🙂 zmotywowalas mnie do zmiany swojego życia 🙂 chce zmienić swoje nawyki zywieniowe oraz popracować nad sylwetką. Mam nadzieję ze wkrotce podzielę sie z Tb swoimi osiągnięciami 🙂 mam do Cb pytanie 🙂 uczęszczam do liceum i mam mało czasu na treningi, mogę jedynie wieczorem poświęcić ok pol do godziny . Chciałam zapytać czy trening powinien byc odbyty przed czy po kolacji?

  12. Witam, chciałam spytać czy może ktoś miał problem z jedzeniem śniadań z powodu mdłości? Nie jestem w stanie wcisnąć w siebie rano nic prócz kawy. Zjedzenie na siłę nawet małej ilości jedzenia kończy się zazwyczaj wymiotami. Bez mdłości jestem w stanie zjeść posiłek dopiero po ok. 2-3h od wstania. Wiem, że nie jedyna mam taki problem, bo rozmawiałam o tym ze znajomymi i część z nich również nie je śniadań z powodu mdłości. Może jest tutaj ktoś kto wie w jaki sposób sobie z tym poradzić albo czym może być to spowodowane?

    • ja również miałam mdłości po zjedzeniu rano śniadania. pomogło wypicie szklanki wody od razu po przebudzeniu, dzięki czemu od razu pobudzamy nasz żołądek do pracy.. 🙂

  13. No z tym nie kupowaniem WSZYSTKICH produktów light to przesada – po prostu trzeba patrzeć na etykiety i czytać skład ;>

  14. A co jesli wstaje o 4.40 codziennie do pracy? O tej godzinie musze zjesc to porzadne sniadanie? Czy moge na naszej przerwie na lunch okolo 9?

  15. Jak jeść regularnie pracując na 3 zmiany czyli rano, popołudniu i w nocy? Co powinno się jeść na nocnych zmianach? Nikt o tym nie pisze. Jakiś rady?

    • Witam,
      Ile kcal powinien mieć każdy posiłek? Chciałabym wiedzieć, żeby zjeść w sam raz. Nie za dużo i nie za mało.

  16. Hej dziewczyny może wy mi pomożecie ćwiczę już długi czas staram odżywiać się zdrowo jestem szczupła ważę mało Ale ciągle mam duży brzuch paranoja już nie wiem co robić może jakies rady??

  17. zanim o czymś pomyślę to Ty to wstawiasz, nigdy nie komentuję niczego… ale Twój blog zasługuje na nagrodę jakąś.. genialny jest … no oby tak dalej… normalnie ukłony w Twoją stronę…. 😉

  18. Witam,
    Ile kcal powinnam jeść na każdy posiłek? Chciałabym zjeść w sam raz. Nie za dużo i nie za mało, tylko odpowiednio.

  19. Dominika, wszystko rozumiem i staram się to stosować, jedyny problem to ze śniadaniem, zmuszam się jeść ale nie potrafię jem dopiero po około 2,5h (poranek kawa, spacer do pracy i dopiero wtedy). Znasz jakieś sposoby? Bo ja odpadam, nie umiem.

  20. Super post, jednakże powinnaś jeszcze dodać, ostatni posiłek do 18.00 bo niestety mnóstwo osób nadal w to wierzy i twierdzi, że to jest podstawa… Od dawna próbuje uświadomić moje znajome, że to błąd, jednak skutek z tego marny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.