Zdrowe przekąski na imprezy

4
Vegan sandwich wrap with Lavish bread made from flax, oats and whole wheat. Stuffed with fresh spinach, sprouts, mushrooms, red peppers and avocados for a healthy lunch.

Co zazwyczaj jadamy podczas imprez? Czipsy, paluszki, słone orzeszki, ciasteczka, żelki, sałatki z majonezem i tym podobne. Są bardzo kaloryczne, mają w sobie masę tłuszczu i cukru i nie mają prawie żadnej wartości odżywczej.

Nie oszukujmy się! Podanie na stół gotowych przekąsek pozwala nam zaoszczędzić mnóstwo czasu, ale czy tak naprawdę zaoszczędzamy ten czas? Na te pytanie musicie sobie same odpowiedzieć.

Wcale nie musimy spędzać całego dnia w kuchni aby przygotować coś dobrego i zdrowego. Wystarczy trochę kreatywności i pomysłowości.

Dzisiaj podam Wam przykładowe przepisy na fit przekąski, które mogą być hitem waszych domówek!

  1. Malutkie tartinki

Składniki: Ciemne pieczywo (prawdziwe, a nie jakieś farbowane, dmuchane), masło, łosoś wędzony, polędwica z indyka, pomidorki koktajlowe, jajko na twarfo, wykałaczki

Sposób przygotowania:

Tutaj przyda się Wam okrągła foremka do wycinania pierników. Z każdej kromki chleba wycinamy kółka (kromki z wyciętym kółkiem możecie na drugi dzień wykorzystać np. rano do śniadania, robiąc w nich jajko sadzone). Ugotowane wcześniej jako na twardo, kroimy w plasterki. wycinamy literatką kółka. Kółko z chleba, smarujemy cienką warstwą masła, układamy na to, łososia bądź szynkę (można położyć i to i to ale moim zdaniem lepiej zrobić dwie wersje). Na samą górę układamy plasterek jajka. Powstałą „wieżę” przykrywamy kolejnym kółkiem z chleba i spinamy wykałaczką,a na jej koniec nabijamy soczystego, pomidorka.

2. Tortilla z łososiem

Składniki: Placek tortilla, almette, łosoś wędzony, natka pietruszki, oliwa z oliwek.

Sposób wykonania:

Jeżeli używacie gotowych placków, możecie od razu przystąpić do działania. Każdego z nich smarujemy delikatnie oliwą z olwiek. Almette mieszamy z natką pietruszki (można dodać też inne warzywa np. rzodkiewkę w kostce, szczypiorek). Każdy placek tortilli smarujemy almette z dodatkami. Na to wszystko układamy plasterki łososiowa wędzonego. Zwijamy i kroimy w krążki. 🙂   

3. Faszerowane jajka jogurtem naturalnym

Składniki: polędwica z indyka w plasterkach, jajka, jogurt naturalny, ulubione przyprawy

Sposób przygotowania:

Ugotowane jajka na twardo przecinamy na pół. Wyjmujemy z nich żółtka. Powstała nam taka łódka. Żółtka mieszamy z jogurtem i ulubionymi przyprawami i pokrojoną polędwicą. Powstałą masą faszerujemy jajko,

4. Chrupiące warzywa z dipem czosnkowym

Składniki: seler naciowy, rzodkiewki, ogórek, marchew, papryka, pół szklanki jogurtu naturalnego, natka pietruszki lub koperek, pół ząbka czosnku, sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Każde warzywo dokładnie myjemy. W razie potrzeby obieramy. Kroimy w słupki. Z reszty składników przygotowujemy pyszny dip jogurtowy: : drobno siekamy pietruszkę lub koperek, czosnek przepuszczamy przez praskę i mieszamy wszystko z jogurtem. Na koniec przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.

5. Fit nachosy z sosem chilii 

Co potrzebujemy? 60 g mąki kukurydzianej, 40 g mąki razowej, 50 ml gorącej ale nie wrzącej wody, papryka ostra i inne przyprawy według uznania i na sos chilii: pomidory w puszce, papryczki chilii bez nasion, czosnek, oliwa z oliwek, zioła

Jak wykonać? Wszystkie składniki ugniatamy, wałkujemy na grubość 1 mm, posypujemy jeszcze ulubionymi przyprawami kroimy na trójkąty. Smażymy na patelni teflonowej lub ceramicznej bez tłuszczu, aż do zarumienienia. Przygotowanie sosu to nic innego jak zblendowanie wszystkich składników. W jednej misce podajemy nachosy a obok stawiamy sosjerkę z naszym dipem! 🙂

6. Frytki warzywne

Składniki: Wybrane warzywa (seler, pietruszka, marchewki, buraki, ziemniaki) oliwa z oliwek, zioła

Sposób przygotowania:

Warzywa wyjemy, obieramy i kroimy w słupki. Posypujemy ziołami i polewamy odrobiną oliwy. Zapiekamy przez około 15 minut w tem. 200 stopni.

A co do picia? Polecam świeżo wyciśnięte soki lub wodę z dodatkiem owoców! 🙂

To były moje propozycje. Powiem Wam szczerze, że świetnie się sprawdzają! 🙂 To ciekawa alternatywa dla nudnych czipsów i paluszków. Jestem ciekawa  jakie Wy znacie inne, fajne przekąski? Koniecznie piszcie na dole! 🙂

Pozdrawiam,

Roksana

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułUśmiechnij się!
Następny artykułKobiety, które są dla wielu z nas inspiracją – 7 FIT inspiracji
Roksana
20 letnia absolwentka technikum gastronomicznego, przyszła studentka filologii polskiej; najbardziej lubiąca spędzać czas w kuchni tańcząc z garami ewentualnie testując kosmetyki (szczególnie do włosów), od niedawna zakochana w siłowni.

4 KOMENTARZE

  1. Grejpfrut z awokado jest przepyszny! Grejpfrut obieram ze skórki i rozdzielam na kawałki, następnie układam na tym plastry (wcześniej obranego ze skórki) awokado. By nie czerniało można pokropić sokiem z cytryny. Do smaku wedle uznania można delikatnie posolić/popieprzyć lub dodać szczypiorek, ale bez niczego też rewelacyjne. 🙂

  2. U mnie sprawdzają się krakersy posmarowane almette czosnkowym, z pomidorkami koktajlowymi, posypane drobno pokrojonymi orzechami włoskimi 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here