Typ sylwetki – Jak odpowiednio modelować dany typ sylwetki i gdzie najczęściej odkłada się niechciany tłuszczyk?

1

Twój styp sylwetki jest już ustalony w Twoich genach. Jeszcze nie pojawiłaś się na świecie, a natura już wiedziała do czego będzie można porównać Twoją sylwetkę. Uwarunkowany genetycznie typ sylwetki bardzo często utrudnia wypracowanie ideału o którym marzymy. Zastanawiałyście się kiedyś jaki typ sylwetki pasuje do Was? Jeżeli tak, to ten wpis jest dla Was. Zobaczcie jak powinniście modelować swoją figurę, żeby wyglądała jak najlepiej! 

Wyróżniamy trzy typy sylwetek: klepsydrę, gruszkę, jabłko.

Każdy  z tych typów charakteryzuje się inną budową ciała, innymi skłonnościami do osadzania się niechcianego tłuszczyku w różnych partiach naszego ciała.

Cechy charakterystyczne dla każdego typu sylwetki:

  1. GRUSZKA

Cechy charakterystyczne: rozbudowane dolne partia ciała, szczupła góra tzn. smukłe ramiona, wąska talia. Osoby z typową sylwetką typu gruszka zmagają się zazwyczaj z odkładaniem tłuszczu w dolnych partiach ciała (nogi, uda, pośladki).

2. JABŁKO

Miejscem charakterystycznym w którym odkłada się tłuszcz jest przede wszystkim brzuch. U osoby, która posiada typ sylwetki jabłko wyróżniamy: szerokie i zaokrąglone ramiona, szeroką klatką piersiową z wyraźnie zaznaczonymi, słabo zarysowana talia.

3. KLEPSYDRA

Ten typ sylwetki charakteryzuje się proporcjonalnym dołem do góry. Tkanka tłuszczowa u takich osób rozkłada się równomiernie pod warunkiem, że osoba nie ma nadwagi.

Teraz, kiedy poznałyśmy już swój uwarunkowany tryb sylwetki, możemy sprawdzić jak powinniśmy modelować sylwetkę.

1.GRUSZKA

W celu nadania sylwetce proporcjonalności zaleca się łączenie treningów spalających z ćwiczeniami rozbudowującymi, wzmacniającymi ramiona – tutaj najlepszy będzie trening z obciążeniem. Dieta powinna być bogata w białko, dzięki temu łatwiej będzie nadal odpowiednich kształtów górnej części ciała.

2. JABŁKO

Pomocne w walce o smukłą sylwetki będą treningi spalające tkankę tłuszczową z brzucha: jazda na rowerze, bieganie, kręcenia hula-hop. Osoby te mają tendencję do odkładania się tłuszczu na brzuchu, dlatego zalecana jest dieta nisko tłuszczowa. Unikać przede wszystkim tłuszczu zwierzęcego, który ma tendencję do odkładania się tłuszczu na brzuchu.

3. KLEPSYDRA

Polecane są ćwiczenia aerobowe. Zaleca się również pływanie w celu wysmuklenia sylwetki. Dieta osoby z taką sylwetką powinna po prostu zawierać jak najmniej smażonych potraw. Zaleca się grillowanie, pieczenie, gotowanie na parze. Jednak nie ma tutaj jakiś rygorystycznych wamagań dietetycznych.

Pamiętajcie tylko, że genetyki nie jesteśmy w stanie zmienić. Wiele kobiet może pochwalić się „miksem” typów sylwetki. Jeżeli chcecie, napiszcie w komentarzu jaki macie rodzaj sylwetki i czy zgadzacie się z ustalonymi wytycznymi dotyczącymi odkładania tłuszczu i najlepszych ćwiczeń dla danego typu figury.

Pozdrawiam

Dominika

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here