Rodzaje oponki na brzuchu- Skąd się biorą i jak się pozbyć?

3

Czy zastanawiałyście się kiedyś co wpływa na kształt brzucha? Mogę Wam powiedzieć, że nie zależy on tylko od anatomii, ale też od sposobu naszego odżywiania i stylu życia. Za jego wygląd są odpowiedzialne błędy, które popełniamy w diecie, ale też różnorakie choroby.

By stawić czoła problemowi i pozbyć się tłuszczyku, warto poznać przede wszystkim przyczynę i znaleźć najlepsze dla nas rozwiązanie.

  1. BRZUCH ALKOHOLOWY

Ten typ brzucha wystaje głównie z przodu. Nie mamy zjawiska boczków a na pupie i biodrach odkłada się zwykle mało tłuszczu. Co jest przyczyną powstawania takiego typu brzucha? Głównie jest to spowodowane piciem alkoholu, ale też jedzenie dużej ilości cukrów rafinowanych. Badania przeprowadzone w Danii pokazały, że osoby, które piją dużo alkoholu mają większą skłonność rozwinięcia otyłości brzusznej (figura typu jabłko). Tłuszcz może gromadzić się pod skórą lub w głębszych warstwach pod mięśniami brzucha. W tym drugim przypadku chodzi konkretnie o tkankę tłuszczową wisceralną (trzewną). Zazwyczaj jej nie widać, gdyż wypełnia przestrzeń między narządami – okolice jelit czy wątroby. Trzeba wiedzieć, że alkohol opóźnia też spalanie tłuszczu w organizmie.

Jak reagować? Nie ma lepszego sposobu od ograniczenia spożycia alkoholu.

2. BRZUCH WZDĘTY

Ten typ brzuszka odstaje w bardzo widoczny sposób. Przybiera kształt porównywalny do koła ratunkowego, jest twardy w dotyku. Objętość brzucha zwiększa się wraz z upływem dnia, szczególnie po posiłkach. Jednak jego powiększanie nie ma wpływu na Twoją wagę. Gdy jedzenie przedziera się przez jelita, bakterie, które je rozkładają, wytwarzają aż do 8 litrów gazów jako produkt uboczny. Czasami zdarza się, że bakterie jelitowe nie są w stanie rozłożyć pokarmu i zaczyna się proces fermentacji. W wyniku tego powstaje więcej gazów, które naciskają na ściany brzucha. Przyczyną są głównie zaparcia, ale też jedzenie zbyt dużej ilości pokarmu jednorazowo.

Jak reagować? Przede wszystkim trzeba wykluczyć albo w ogóle ograniczyć trudniejsze do strawienia pokarmy, tzn. czosnku, cebuli, wiśni, warzyw strączkowych. Często pomaga też ostawienie produktów mlecznych.

3. BRZUCH STRESOWY

Brzuch „zestresowany” jest bardziej miękki i obwisły niż dwa poprzednie typy. Może zaczynać się już pod piersiami i tworzy wałeczek wylewający się znad paska. Kiedy się stresujemy wydzielany jest hormon stresu (kortyzol). Powoduje to, że więcej cukru uwalnia się i przedostaje do krwi. Jeśli jesteś stale zestresowana, zapasy tłuszczu gromadzą się w dolnej części brzucha, żeby znajdować się blisko wątroby i móc być szybko z powrotem zamienione w energię.

Jak reagować? Chcesz wygrać z brzuszkiem? Wyluzj i przestań się tyle stresować. 🙂

4. BRZUCH GRUSZKI

Jak przystało na gruszkę, tkanka tłuszczowa w tym przypadku odkłada się raczej na biodrach, pośladkach i udach, a nie na brzuchu. Co za to odpowiada? Estrogen, czyli hormon naturalnie produkowany przez ciało kobiety. Kobiety mają, a właściwie muszą mieć więcej tkanki tłuszczowej niż mężczyźni. Ich ciała wytwarzają dużą ilość estrogenu. To on sprawia, że formują się kobiece krągłości (pośladki i uda). Dlaczego tak się dzieje? Organizm odkłada zapas energii na czas np. ciąży czy karmienia piersią.

Jak reagować? Nie będzie to łatwe, ale powinnyśmy omijać żywność, która obfituje w sztuczne (syntetyczne) hormony.

To już wszystkie typy brzuszków, z którymi przyszło się zmierzyć nam kobietom. Borykacie się z którymś z nim? Jakie macie na to sposoby? Koniecznie dajcie znać.

Pozdrawiam,

Roksana

3 KOMENTARZE

  1. Ja mam brzuch stresowy najwidoczniej. Naprawdę juz pod stanikiem bezpośrednio wylewa mi sie brzuch i widoczna jest oponka. Jesli tylko i wylacznie brak stresu spowoduje zanik tego to bede co najmniej zaskoczona…

  2. a tak zwany „brzuszek ciążowy” ? Mam ten problem właśnie że nie będąc w ciąży wyglądam jak bym była tłuszcz odkłada się tylko na brzuchu mało go jest na pośladkach a nogi i ręce to bajka tylko ten brzuch na moje oko mogłabym go przyporządkować do alkoholowego ale alko pije mało za to cukier to moja zmora i chyba tu mam problem.

    Ps tyłek to podejrzewam celuit ale tłuszczu mało

  3. Fajne zestawienie! Dobrze, gdyby jeszcze można było dobrać konkretne ćwiczenia pod poszczególne problemy z brzuszkiem 🙂 U mnie zdecydowanie dominuje wzdęty brzuch, choć wystrzegam się produktów mlecznych. Podejrzewam, że winowajcą jest tutaj gluten…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here