Inspiracje na grillowane fit smakołyki

2
Assorted meat and vegetables on barbecue grill cooked for summer family dinner

Całą zimę czekaliśmy pewnie na moment aż zrobi się ciepło i będziemy mogli usiąść przy grillu ze znajomymi i zajadać się smakołykami. Dzięki dzisiejszym pomysłom możemy nie obawiać się, że jesteśmy na diecie i skosztować potraw prosto z rusztu.

Nadeszła dalsza część postu z serii jak grillować zdrowo. Powtórzę Wam jeszcze raz, że grillowanie może być zdrowe. Wszystko zależy od tego jak to zrobimy! Bez zbędnego wstępu (wszystko macie opisane we wcześniejszym poście) przechodzimy do rzeczy.

Poniżej kilka inspiracji na dania z grilla:

  1. Szaszłyki:

Tradycyjne szaszłyki kojarzą nam się z karkówką, boczkiem i innymi tego typu tłustymi mięsami. Ja proponuję zamiast tego nadziewać na wykałaczki pierś z kurczaka. Oprócz tego możemy umieścić na takiej wykałaczce warzywa a nawet owoce. Niech będą to wszystkie kolory papryki, cukinia, bakłażan, cebula, pieczarki i ananas. Mięso należy posmarować oliwą z oliwek i dodać ulubione zioła.

2. Grillowana ryba:

Jakie będą najlepsze ryby na grilla? Łosoś lub pstrąg bo mają zwartą strukturę. Aby były smaczne i nie były suche możemy je skropić sokiem z cytryny. Do środka możemy dodać cały pęczek świeżych ziół i przypraw. Proponuję koperek lub natkę pietruszki. Następnie taki filet umieszczamy w folii aluminiowej i kładziemy na wierzch plasterek cytryny. W takiej postaci rybka może leżeć całą noc w lodówce a nawet powinna. Przed położeniem jej na grilla przedziurawmy folię widelcem. Dzięki temu tłuszcz nam wycieknie.

3. Marynowane bakłażany: 

Bakłażana pokrójmy w plastry i zamarynujmy w sosie z łyżki oliwy, soku z cytryny i świeżych ziół. Plastry układajmy na grillu i pieczmy aż będą lekko zwęglone na brzegach. Co pasuje do takich bakłażanów? Możemy posypać je odrobiną sera feta.

4. Ziemniaki: 

Umyjmy ziemniaki, ale ich nie obierajmy. Następnie zawińmy w folię aluminiową i połóżmy bezpośrednio na węglu. Jeżeli chcemy by były gotowe wcześniej możemy je chwilę podgotować. Podawać należy je z sosem czosnkowym (oczywiście zrobionego na bazie jogurtu naturalnego).

5. Pieczarki z czosnkiem:

Pokrojone na ćwiartki pieczarki połóżmy na folii aluminiowej spryskanej oliwą. Następnie wetrzyjmy w nie wyciśnięty czosnek. Piec należy je przez około 20-25 min. Takie pieczarki możemy podać np. z grzankami bagietkowymi.

Stosując się do powyższych metod przygotowywania potraw na grilla nie będziemy musiały martwić się o naszą sylwetkę i bez obaw będziemy mogły pozwolić sobie je zjeść. A jakie są wasze metody przyrządzania smakołyków z grilla (oczywiście takich fit)? 🙂

Pozdrawiam,

Roksana

*** ŹRÓDŁA: polki ***

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPrzepis na sukces
Następny artykułMoja wakacyjna wishlista
Roksana
20 letnia absolwentka technikum gastronomicznego, przyszła studentka filologii polskiej; najbardziej lubiąca spędzać czas w kuchni tańcząc z garami ewentualnie testując kosmetyki (szczególnie do włosów), od niedawna zakochana w siłowni.

2 KOMENTARZE

  1. ja robiłam szaszłyki z wykorzystaniem brukselki. nie bójcie się tego pomysłu, bo jest pysznie! brukselka i dowolne inne warzywa: papryka, cukinia, bakłażan, pomidorki koktajlowe. dla mięsożerców można dodać karkówkę albo kurczaka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here