Dlaczego powinniśmy pić wodę?

13

Dlaczego powinniśmy pić wodę?

Woda jest naprawdę istotnym składnikiem w naszym życiu. Około 70% ciała ludzkiego składa się właśnie z wody. Bez wody nasza ludzkość oraz inne organizmy żyjące na naszej planecie nie przetrwałyby.

Dlaczego tak ważnym elementem zdrowego odżywiania jest regularne spożywanie wody? 

Woda pełni w naszym organizmie naprawdę sporo funkcji. Między innymi:

  • rozpuszcza i usuwa z organizmu zbędne produkty ( oczyszcza go z toksyn )
  • transportuje składniki odżywcze do komórek,
  • tworzy ochronę dla narządów,
  • nawilża powietrze, które wdychamy,
  • odgrywa ważną rolę podczas regulacji temperatury ciała,
  • amortyzuje stawy,
  • nawilża tkanki oraz skórę,

Jak często powinniśmy pić wodę? 

Kiedy czujemy pragnienie jest to znak, że Nasz organizm powoli się odwadnia. Jednak nie powinniśmy do tego doprowadzać.  Starajmy się małymi łyczkami przez cały dzień wypijać ilość wody, która jest dla Naszego organizmu przypisana.

Ile wody powinniśmy wypijać w ciągu dnia?

Przyjmuje się, że na każde 30 kg masy ciała przypada 1 litr wody. Aby obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie na wodę możemy podzielić swoją wagę przez 30.

Np: Osoba ważąca 60 kg powinna spożywać dziennie około 2 litrów wody.

Zapotrzebowanie na wodę wzrasta wraz ze zwiększeniem temperatury powietrza oraz aktywności fizycznej.

Podczas aktywnego trybu życia pozbywamy się z naszego organizmu większej ilości wody, którą powinniśmy uzupełnić. Tak samo dzieje się podczas upałów.

Jak powinniśmy pić wodę?

Największą ilość wody powinniśmy spożywać od razu po przebudzeniu się.

Np: osoba ważąca 60 kg z samego rana powinna spożyć około 0,7 litra wody.

Wodę powinniśmy pić małymi łyczkami przez cały dzień.

UWAGA!

Podobno picie  wody podczas posiłku zmniejsza stężenie enzymów trawiennych. Przez to nasz organizm gorzej sobie radzi ze strawieniem pokarmu. Zalecane jest picie od 10-30 minut przed posiłkiem a później po około 1,5-2 h po posiłku. Jednak każdy mówi co innego. Nie ma jednakowej teorii.  Dlatego warto jest podchodzić sceptycznie do tej informacji. Kilka łyczków podczas posiłku na pewno nie wyrządzi nam krzywdy :).

Wypicie wody przed posiłkiem sprawia, że jesteśmy bardziej pełni i nasz organizm nie czuje tak dużego głodu.

Co możemy zaliczyć do wody?

Oprócz wody mineralnej do dziennego spożycia wody możemy zaliczyć: zieloną herbatę, słabe napary herbaty, napary mięty, rumianku czy dzikiej róży. Jednak pamiętajcie, że woda mineralna ( oczywiście posiadająca cenne składniki mineralne ) jest cenniejsza od przygotowanej wody.

Aby ułatwić Wam dzienne spożywanie wody polecam każdemu z Was zastosować taki sposób :

Warto jest na butelce zaznaczyć sobie ilość wody jaką powinniśmy spożyć o danej godzinie.

Załóżmy, że butelka na obrazku ma 2 litry 🙂 Na własnej butelce możecie taki podział namalować np: markerem;)

woda

Pozdrawiam,

Domnika

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDzień 1 z 70 – Trening z Mel B
Następny artykułDzień 2 z 70- trening z Mel B
Dominika
Młoda mama Lenki, zakręcona studentka, zakochana w sporcie i zdrowym odżywianiu. W wolnych chwilach zajmuję się blogowaniem. Zamierzam motywować Was do aktywnego trybu życia i udowodnić Wam, że można wszystko!!! Wystarczy tylko naprawdę tego chcieć.

13 KOMENTARZE

  1. Ja mam swój sposób – przelewam do butelek 0,5l . Jakoś łatwiej mi się tak wypija i sprawdza ile wody już wypiłam. A muszę przyznać, że bardzo ciężko mi to idzie, bo nigdy nie lubiłam dużo pić w ciągu dnia. 🙂

  2. Ja mam nawyk picia wody od diety Dukana:) zawsze mam 1,5 litra przy sobie i codziennie taka wypijam. Czasami nawet więcej

  3. a ja sie nauczlam ze slanka.kiedys nie pilam wogole a teraz dziennie 2,5 l.po wstaniu mala 0.5 buteleczka stoi przy lozku.stalo sie tak z dnia na dzien!!! mozna,mozna jak sie chce.poprostu wmowilam sobie ze trzeba i na dobre mi to wyszlo bo jestem tak opita do poludnia ze wypijam 1 (albo czasem wogole)kawe 🙂 tylko woda i jeszcze raz woda,zadnych napoi gazowanych,zadnych soczkow itp

  4. a ja tego kompletnie nie rozumiem.. najpierw każą nam pić dużo wody, a potem wciskają tabletki bo masz za dużo wody w organiźmie. troche wtf?

    • Zatrzymanie wody w organizmie spowodowane jest właśnie za małym nawodnienie organizmu i przez to organizm tworzy zapasy 🙂 Pisałam o tym na blogu 🙂

  5. To jest niestety prawda. Trzeba pić jak najwięcej wody! Ostatnio sama się o tym przekonałam. Trafiłam do szpitala z odwodnienia!! A teraz lekarz każe mi pić ok 3 litry wody dziennie ze względu na pracę fizyczną i przez tydzień tak się organizm przyzwyczaił, że jak za mało wody wypiłam to zaczyna boleć mnie głowa. Dziewczyny nie ma żartów!

  6. Polecam aplikacje na telefon WATER YOUR BODY zelone okenko ze szklanka 😉 co godzine przypomina mi o tym zebym sie napila wody poza tym podajac wage oblicza dzienne zapotrzebowanie. Mozna sb wybrac pojemnosc szklanki od 250 ml w górę 😉 za kazde wypicie dodaje sie szklanke na koniec sa GRATULACJE Polecam wszystkim którzy sa w ciaglym biegu i wydaje im sie ze nie maja na to czasu. Uwierzcie mi czas jest zawsze 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here