Dieta wodna – Wszystko na temat diety, dzięki której zmienisz swoje nawyki i schudniesz!

2
weheartit

Słowo dieta najczęściej kojarzy nam się z katorgą. Pierwsze skojarzenie na temat diety wodnej, sprowadza prawdopodobnie Wasze myśli do głodzenia się i wypijania dużej ilości wody dziennie. Pocieszę Was, dieta wodna wcale tak nie wygląda. Przedstawię Wam ją bliżej.

Dieta wodna jest dietą, która pomaga oczyścić organizm i zrzucić zbędne kilogramy. W trakcie jej stosowania nie głodzimy swojego organizmu, wręcz przeciwnie. Jemy normalne, zbilansowane posiłki i przez cały dzień dostarczamy naszemu organizmowi wodę pitą małymi łyczkami o odpowiednich porach dnia.

Żeby przystąpić do diety wodnej musisz poznać zapotrzebowanie swojego organizmu na wodę. Pomnóż proszę swoją wagę ciała o 40 i uzyskasz wynik w mililitrach. Osoba o wadze 50 kilogramów powinna pić minimum 2 litry wody dzienni. Pamiętajcie, że osoby z wysokim poziomem aktywności ciągu dnia powinny pić znacznie więcej wody. To samo dotyczy upałów, w trakcie nich zapotrzebowanie organizmu na wodę może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Pamiętajcie, że wodę trzeba pic małymi łykami rzez cały dzień! Nigdy nie nawadniajcie organizmu ‚na siłę’ wlewając w niego litry wody w krótkim czasie.

Jak pić wodę?

Największą ilość wody powinniśmy spożywać rano. Około 30 minut przed śniadaniem trzeba wypić szklankę 200 ml wody. Możecie dodać do niej cytrynę, miętę, miód czy imbir. Nie zaleca się picia w trakcie posiłku. Dlaczego? Podobno picie  wody podczas posiłku zmniejsza stężenie enzymów trawiennych. Przez to nasz organizm gorzej sobie radzi ze strawieniem pokarmu. Zalecane jest picie od 10-30 minut przed posiłkiem a później po około 1,5-2 h po posiłku. Jednak każdy mówi co innego. Nie ma jednakowej teorii, która potwierdziłaby te informacje. To Wy najlepiej znacie swój organizm i wiecie co mu służy, słuchajcie go. Zaleca się również wypijać szklankę wody przed snem. Oprócz tego przez cały dzień małymi łyczkami trzeba nawadniać organizm.

Co można jeść na diecie wodnej?

Wszystko to, co jest zdrowe! Grillowane, pieczone, duszone chude mięso. Owoce, warzywa, węglowodany. Zasada jest jedna: posiłki musza być zdrowe, dobrze zbilansowane.

Kiedy można zobaczyć pierwsze efekty?

Tak naprawdę zależy od organizmu, od poziomu tkanki tłuszczowej, którą mamy. Nie ma co spodziewać się, że dieta wodna pozwoli Wam w natychmiastowym czasie pozbyć się kilogramów. Jej zadaniem jest wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej.

Testowałyście kiedyś dietę wodną? Koniecznie dajcie znać jaki u Was przyniosła efekty.

Pozdrawiam,

Dominika

2 KOMENTARZE

  1. Ja po prostu staram się pić dużo wody w ciągu dnia, od kiedy zaczęłam swoją kolejną „wielką zmianę” 😀 trwam tak już miesiąc i mam nadzieję, że dam radę też dłużej. Zwyczajnie lepiej się wtedy czuje. Woda pomaga na wszystko, polecam :D! A co do „diety wodnej” to słyszałam od znajomego trenera, że w trakcie odchudzania właśnie należy pić dużo wody, bo są jakieś tam komórki tłuszczowe, które ta woda rozbija. Nie wiem czy tak jest, czy mnie wkręcał. Pozdrawiam 😉

  2. A ja mam problem z piciem wody. Kiedy zaczynam jej spożywać więcej niż litr dziennie, mam biegunki. Częste i na tyle utrudniające funkcjonowanie, że bez stoperanu się nie obejdzie. W zasadzie to nie wiem, może tak właśnie powinno być i to jest to oczyszczenie? Macie doświadczenia w tej sprawie?
    Pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here